Голяма драма се оказа, че има с влаковете у нас, въпреки бодряшките обещания за реформи на бившия транспортен министър Николай Събев, собственик на фирма „Еконт”.

Красимир Папукчийски, заместник-министър на транспорта и съобщенията в служебния кабинет

Половината от новите локомотиви, доставени през 2021 година след провеждане на процедури след 15 години липса на доставка на нов подвижен състав, са извън строя, съобщи в предаването "Здравей, България" на NOVA Красимир Папукчийски, заместник-министър на транспорта и съобщенията в служебния кабинет.

"7 локомотиви са извън строя, половината вече са извън строя поради неправилното управление на договорите за поддръжка на тяговия и нетяговия подвижен състав, тоест локомотивите и вагоните", уточни зам.-министърът.Оказа се, че той самият е изпитал като пътник на гърба си състоянието на железницата, пътувайки преди 2 седмици за Пловдив с влак, закъснял с около 25 минути.

"Не е изобщо нормално по този начин да бъде предоставена услугата. Дружеството е в недобро финансово състояние, организационно включително. Ако влезем в детайли, по договора с държавата, който трябва да изпълнява "БДЖ-пътнически превози", са забавени ремонтите на абсолютно всички локомотиви, мотриси, включително и пътни вагони", посочи той.

По негови данни от началото на годината са отменени 5700 пътнически и бързи влакове, което означава, че 10 дни в държавата не е имало никакво влаково движение. В сравнение с австрийските железници изоставането ни е не по-малко от 20 години, каза Папукчийски.

"Среднодневното закъснение на всички влакове, въпреки намаления обем на влаковете – те се движат 10% по-малко от заявеното – е над 1800 минути или в месечен размер говорим за 50 хиляди минути закъснение на всички влакове", подчерта той.

Освен големите закъснения, хората, които пътуват с влак, определят като проблем разписанието, недобрата хигиена, повредите. Положителна казват, че е ниската цена на превоза.

"Цената на този етап ще бъде запазена", съобщи Папукчийски. Той припомни, че в Плана за възстановяване и устойчивост има средства за доставка на нови локомотиви и вагони, но е необходимо да се мисли и за промяна на жп инфраструктурата така, че да се осигури скорост от 160-200 км/час. Това се планира да стане до 2027 година.

В Плана за възстановяване са заложени над 100 млн. лева и за модернизация на Пощите, съобщи още заместник-министърът.

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук