Агенти по храните под прикритие атакуват софийските магазини, съобщава "Стандарт". Във вторник сутринта те са влезли в зеленчуковата борса в Слатина и в хипермаркетите на големите търговски вериги. Съставени са актове за над 5000 лв. 24-ма служители на Агенцията по безопасност на храните от общо шест областни дирекции от цялата страна са командировани в София за две седмици. На фронтовата линия са изпратени по четирима инспектори от областните дирекции в Хасково, Пазарджик, Ловеч, Стара Загора и Пловдив. Те ще проверяват обектите, в които се продават храни, в това число магазини и борси за търговия с плодове, зеленчуци и продукти от животински произход. Инспекторите ще проверяват и големите търговски вериги.
Акцията е планирана отдавна, но от агенцията са предпочели тя да бъде запазена в тайна, за да може да бъде проведена успешно. Целта е проверките да бъдат изненадващи. Затова и заповедта на изпълнителния директор на Агенцията по храните Пламен Моллов е пазена в строга тайна. В нея дори не са били огласени имената на служителите, които е трябвало да бъдат командировани за София. <br /> <br /> Инспекторите, които са включени в мобилните екипи, са разбрали, че са командировани в столицата, като отишли на работа сутринта преди заминаването си. Те вече са настанени в столичен хотел. Наскоро шефът на агенцията проф. Моллов се оплака, че от службата изтича информация. &quot;Още преди мобилното звено да тръгне на проверки във Велико Търново, там вече знаели и се подготвили&quot;, заяви Моллов преди няколко дни. Според него колкото е по-дълга веригата на контрола, толкова е по-неефективна, затова и мартенската операция на инспекторите в София е пазена в пълна секретност. <br /> <br /> Целта на проверките е да станат и &quot;по-дълбочинни&quot;. Например, ако във верига се открие продукт с пестициди, не просто да бъде изтеглен от пазара, а и да се провери производителят, както и дали го има в други магазини. <br /> <br /> Мерките за контрол, които Агенцията по безопасност на храните предприе от началото на тази година, вече са постоянни и включват няколко нива. Едно от тях е &quot;скрит инспектор&quot;. Тези проверки са на принципа &quot;таен клиент&quot;, който се прилага основно в туризма и авиацията. Второто ниво е контрол чрез екипи, които са на подчинение директно на шефа на агенцията. От ведомството предвиждат и съставянето на &quot;черен&quot; и &quot;бял&quot; списък на търговците у нас. /БЛИЦ