Вътрешните рингове в столицата и връзките с Околовръстния път са най-важни за града в много далечна перспектива. Това заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова пред журналисти за представяне на проекта за реконструкция на бул. "Тодор Каблешков".

Проектът е на стойност около 11 милиона лева и ще бъде изграден от "Трейс Груп". Реконструкцията на булеварда започва тази неделя.

За Фандъкова това е един много важен проект, част от вътрешният градски ринг. С него както и с останалите вътрешни рингове и довършването на Околовръстния път столицата работи в посока намаляване на трафика.

Около един километър е дължината на участъка, а проектът се разделя на седем етапа. Първият етап започва в неделя и ще бъде до улица "Боянски водопад". Фандъкова очаква до началото на август да бъде готов първият участък от проекта. Движението няма да се спира и да се затруднява, увери тя.

Подготовка за проектите е дълга и сложна, но е и свързана с големи инвестиции. Само за отчуждението с участъка от един километър са инвестирани около 11 млн. лева. Хората не го знаят, а и това не се и вижда. Строителство се вижда, когато стане готово, но отчужденията са свързани с много усилия, изтъкна Фандъкова.

Работи се за придобиване на терените по другите проекти. Става въпрос за общо 116 имота, като към този момент 34 вече са платени. Към настоящия момент Столична община е инвестирала 3 милиона лева, но предстои отчуждаването на други имоти.

Когато не може да се изкупят имотите, те се отчуждават, но процедурата е дълга и преминава през редица съдебни фази, обясни Фандъкова. Предстои да бъде изградена еднопосочна велоалея с ширина 1.50 метра. Нещо повече - ще бъде оставено място за трамвайно трасе в центъра на булеварда.

От своя страна архитект Здравко Здравков обясни, че с проекта по един съвременен начин се решава велосипедното движение по този булевард. Участниците в движението ще бъдат разположени на отделни нива, като велосипедното движение ще бъде разположено на по-ниско ниво от тротоара.

В проекта се оставя профил да се развие трамвай в бъдеще, който ще даде възможност за връзка от бул. "Овча Купел" до метростанция "Климент Охридски" и търсене за такава техническа възможност до "Слатина".


Проектът е сложен и обхваща подмяна на подземна инфраструктура, а крайният резултат е създаването на възможности и за една бус лента.

За две неща Фандъкова върнала проекта - даване възможност максимално да се засадят дървета по цялото протежение на тротоара от южната страна и да се запазят дърветата от северната страна на булеварда.