Троен спад на продажбата на еднократните билети в столичния градски транспорт отчитат от Центъра за градска мобилност (ЦГМ). През 2015 г. в столицата са продадени над 9,5 млн. билети, а за миналата година - 3,8 млн. На 1 юни 2016 г. влезе в сила решението на СОС за увеличаването на цената на билата от 1 на 1,60 лв., съобщава БНР.
От ЦГМ отчитат и спад в продажбите на талоните за десет пътувания, на които също бе променена цената от 8 на 12 лв. - през 2015 г. са продадени 1,2 млн. талони, а през 2017 г. 700 хиляди. В същото време обаче продажбата на абонаментните карти бележи над 68% ръст. През 2015 г. ЦГМ са продали 3,8 млн бройки, а през изминалата над 5,7 млн. лв. При всички видове карти се наблюдава близо двукратно увеличаване на продажбата.
 
Годишната абонаментна карта бележи най-висок интерес сред пътниците. Срещу сумата от 365 лв. на година столичани могат да използват цялата градска мрежа. През 2015 г. От нея са се възползвали 226 човека, година по-късно – 16 808, а през 2017-а броят на издадените карти достига 25 018.
 
През 2020 г. в София се очаква да заработи и електронна система за таксуване в градския транспорт. След поредица от обжалвания на обществената поръчка преди дни се стигна до получаването на оферти и стана ясно, че 10 кандидата искат да изградят тикет система. Все още не е ясно дали пътниците ще бъдат таксувани спрямо времето, което са прекарали в градския транспорт, или на изминало разстояние. Всеки пътник ще може да зарежда превозния си документ от компютър, мобилен телефон или банкова карта.
 
Транспортните средства пък ще бъдат оборудвани с камери. Всичко това ще струва на ЦГМ 88 млн. лв, които ще бъдат изплащани в продължение на 10 години на фирмата, одобрена да я изгради. „В цифри това звучи така - 15 000 компонента, които трябва да бъдат инсталирани в над 1300 превозни средства, оборудване на 11 депа и над 50 метростанции“, обясни шефът на ЦГМ.