Важна новина за столичани от Центъра за градска мобилност, до 3 месеца ще... (СНИМКИ)
Горди сме, че получихме сериозни оферти от 10 сериозни кандидати, което показва, че сме си свършили добре работата. Това каза изпълнителният директор на ЦГМ Христиан Петров по време на пресконференция по повод въвеждането на нова Система за електронно таксуване и видеонаблюдение.
„Както знаете преди няколко дни достигнахме етапа да получим оферти. Какво предстои – комисията има 3 месеца да работи и оцени всяка една оферта, след което да излезе с класиране, като следващия етап ще е подписването на договор с избрания кандидат. В комисията има 15 членове - 7 от тях са от Общинския съвет, един представител на Столична община, останалите са членове на ЦГМ.
Столичният Общински съвет назначи комитет, който ще следи работата на избрания кандидат. Тяхно право и отговорност е да следят изпълнението на задачата. Стойността на поръчката е 88 млн. лева и се сравнява с една процедура, която не е стартирана. Процедурата за 20 млн. лева няма общо по параметри с новата процедура за 88 млн. лева", допълни още той.
"Относно таксуването - става въпрос за 15 000 компонента, които трябва да бъдат оборудвани в 1300 ППС-та на Столична община. Това не е лесна задача. Ние постоянно следим какво се случва по света с подобни системи – моят екип намери една такава в Атланта. Там са подписали договор на стойност 65 млн. долара, а пътуванията им са наполовина на тези в София. Още един пример – този в Будапеща. Там договорът, който е сключен, е на стойност 92 млн. евро, като вече има подписан първи анекс за увеличение на тази сума с 5 до 10 млн. евро, тъй като предвидената не достига“ каза още Христиан Петров.
За 2018 предвиждаме 120 млн. лв. приходи от превозни документи. Това каза изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Христиан Петров по време на пресконференция по повод въвеждането на нова Система за електронно таксуване и видеонаблюдение.
„Към момента обслужваме около 1 млн. пътувания за целия градски транспорт на дневна база под земя и над земя. Приходите от продажба на превозни документ за 2016 година са 91 млн. лв. 105 млн. лева са приходите от закупуването на превозни документи за 2017 г. – този ръст се дължи на продажба на абонаментни карти.
За 2018 предвиждаме 120 млн. лв. приходи от превозни документи. За 2015 година имаше 225 едногодишни продадени карти, за 2017 година те са над 20 000 броя“, допълни той. На въпрос за какво се използват тези средства, Петров отговори следното: „Постоянното обновяване на градския транспорт струва пари – неговата поддръжка също“.
Последвайте ни