Talgo разкри по-рано тази седмица ключовите технически параметри от предложението си за 20 нови влака, базирани на технологичната платформа Talgo Intercity и които имат за цел да участват в амбициозната програма за модернизация на железопътния пътнически транспорт, която се изпълнява в момента в България.

Проектирани и произведени в Европейския съюз, превозните средства ще отговарят на техническите спецификации, които вече са избрани от Deutsche Bahn (DB) и Danske Statsbaner (DSB), за да работят в трансгранични услуги и в до четири европейски държави.

По проекта Intercity BG всеки влак ще предлага около 390 места и не само ще се похвали с уникален комфорт на пътниците благодарение на широкия обем на вагоните си, но също така ще осигури най-добрата достъпност като едноетажен, 100% изцяло нисък под на платформата с височина от 760 mm и добра достъпност от ниските платформи на пероните в сравнение с конкурентите, увеличавайки автономността на лицата с намалена подвижност и също така подобрявайки цялото потребителско изживяване, като прави дейностите по качване и слизане по-бързи за всички пътници.

Олекотената структура на Intercity BG ще подобри съотношението мощност-тегло на влаковете, намалявайки не само потреблението на енергия, но и значително съкращавайки времето за ускорение и спиране. Това ще бъде особено полезно при условията на работа, установени в България, с железопътна мрежа във формата на паяжина със сравнително ниска гъстота на дългите отсечки (подобна на тази в Испания), но много междинни спирки и до 80% еднорелсови участъци, които представляват голямо изпитание за разписанията на влаковете.

С конфигурация Push-Pull, влакът включва един конвенционален локомотив, междинни пътнически вагони и кабина за управление в противоположния край на композицията. Това е идеалното решение да получите всички традиционни предимства на леките, конвенционални влакове, но без нужда от допълнителен локомотив за маневрени операции.

Като част от технологичната платформа Talgo 230, влаковете Intercity BG са проектирани като напълно оперативно съвместими единици в ЕС и са идеалният избор за обслужване на коридорите на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T) в България, но също така и с възможността да разширяване на операциите в съседните страни.

Други звена от тази продуктова гама ще работят в Германия, Дания, Холандия и Швейцария. Talgo има 82-годишен опит и е единственият европейски производител на влакове, напълно специализиран в проектирането, производството и поддръжката през целия жизнен цикъл на конвенционални влакове, които също са готови за висока скорост: доставяни като междуградски влакове за максимална търговска работна скорост от 200 км/п, които въпреки това са базирани на платформа за 230 км/ч и могат лесно да бъдат надградени с високоскоростни агрегати, ако възникне необходимост в бъдеще.

Влаковете Intercity BG могат да бъдат оборудвани и с най-новите интелигентни решения за поддръжка на Talgo. Вече в експлоатация в железопътния проект Haramain в Саудитска Арабия, системата T-Smart обединява дистанционно управление и технологии за изкуствен интелект (А1) за подобряване на операциите по поддръжка, увеличаване на ролята на предвидимите операции, намаляване на тази на коригиращите мерки, които по този начин стават излишни, и намаляване не само на общите разходи за жизнен цикъл, но и на времето за ремонт и поддръжка на влаковете в депата.

3a Talgo 230

Платформата Talgo 230 се основава на същите технологични принципи, които утвърдиха междуградските влакове на испанския производител като международна референция.

Те са леки превозни средства с независимо въртящи се и самонасочващи се оси, които използват максимално капацитета и на които могат да се монтират системи за автоматична смяна на междурелсието. "

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук