Снимка на площада зад халите от 60-те години във Велико Търново с павета и запазени къщи се превърна в истински хит.

Фотографията върна великотърновци 60 години назад, когато пространството е било павирано, пише "Борба".

И тогава мястото е ползвано за паркинг на автомобилите, а от снимката личат култови за онова време марки, които днес изглеждат ретро.

От снимката се виждат и запазените автентични къщи в района, а в далечината е запечатан и купола на църквата „Св. св. Кирил и Методий“.

Бившият зам.-кмет на Велико Търново Иван Панайотов – Джовани припомня, че площадчето е ползвано и за пазар, а в момента служи единствено като зона за паркиране.

По-възрастни великотърновци посочиха, че на фотографията се виждат „Димят“ и зеленчуковият магазин от онова време. Освен това самите хали тогава са функционирали според предназначението си. Много търновци са пазарували оттам свежо месо и други хранителни продукти.

Асфалтирането на площада започва през 70-те години на миналия век. С цел да се подобри измиването на улиците в старата столица започва ударно асфалтиране, което приключва до края на десетилетието. Тогава кмет е Иван Генджов. На много места асфалтът е положен директно върху паветата. Тогава е преценено, че те са добра основа. Това се случва и на площада.

До този момент всички улици били с паважна настилка.

Това, от една страна, придавало автентичен вид на централната градска част, но от друга, създавало сериозни проблеми на цистерните, които всеки ден трябвало да мият улиците. Отговорник за почистването на града по онова време бил Иван Миев. Лично той предложил на кмета да бъде положен асфалт, което да улесни миенето.

Първата асфалтирана улица е „Христо Ботев“, а отдолу остават паветата. По-късно са направени и останалите централни улици. Последният ремонт на отсечките е през 2013-2014 година, когато беше подменена настилката на „Независимост“, „Стефан Стамболов“, „Христо Ботев“, а след няколко години и на главната „Васил Левски“.

И в момента паветата на площадчето се намират под асфалта. Те често се показват заради липса на поддръжка. След такъв случай преди няколко години дори имаше предложения от граждани асфалтът да бъде изцяло премахнат, за да останат автентичните павета. Вместо това обаче дупките бяха закърпени.