Дискусиите между геймърите дали забавлението с игри е по-подходящо от конзолите или компютрите са доста обширни, като доводите и на двете страни изглеждат доста солидни по свой начин. Всеки потребител има индивидуални предпочитания и лично мнение по темата.

През последните години се забелязва и един водещ тренд, а именно сериозен интерес към смартфоните, като водещо средство за гейминг, заяви Милен Ганев, съдружник в българската софтуерна компания „Е-CARD“, която е в топ 50 на Европа.
 
Мобилните устройства имат все по-големи дисплеи с по-висока резолюция, поддръжка на 4K и HDR видео. Процесорите с изкуствен интелект и високата честота за опресняване на екраните също предоставят невероятни възможности да играете, когато сте в движение. Всеки човек има смартфон, който лесно да извади от джоба и да се забавлява с игрите, които харесва.
 
Ключов фактор за еволюцията на мобилния гейминг има развитието на графичните чипове, които вече могат да обработват сложни 3D графики. Това увеличава и скоростта за опресняване, което е важен компонент за максимално реалистичния геймплей, посочи Милен Ганев. Някои GPU модули предлагат и специализирани Variable Rate Shading (VRS) режими.
 
Функцията редуцира броя на пикселите, които трябва да бъдат затъмнени при възпроизвеждане на съдържанието. Това се отразява положително на производителността, но и допринася за по-ниска консумация на енергия. Иновациите в сферата на технологиите за дисплеите имат най-голям принос повече хора да играят от смартфоните, обясни Ганев.
 
Samsung вече разкриха плановете си да превърнат честотата за опресняване на кадрите от 120Hz в стандарт за премиум смартфоните си. Аpple ще предложат тази иновация на своите потребители с iPhone 13 Pro, който ще видим през есента. Специализирани геймърски смартфони дори могат да опресняват екрана 144 пъти в секунда.
 
Добавената реалност изглеждаше като футуристична идея преди няколко години, но вече има доста приложения и игри, които включват AR елементи. Разработката на софтуерни технологии с подобни характеристики се отразяват и на виртуалната реалност, подчерта Милен Ганев от Е-CARD.

Високата цена на оборудването е голям проблем на VR джаджите, но интересът на повече големи компании обещава постепенно да ги направи по-достъпни за масовия потребител.