Хартиените учебни картони за кормуване остават в историята и ще бъдат заменени с електронни.
Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България смята, че това е трябвало много отдавна да бъде въведено.

"Има една група, която не може да се примири, че трябва да работи качествено. Промяната е доста голяма за инструктори и курсисти.

Не е тайна, че масово млади шофьори не бяха стъпвали извън населеното място по време на курса, не бяха развивали скорост повече от 20 км/ч, не бяха включвали трета предавка. За съжаление, изпитът се прави по същия начин", каза той.

Какво ще промени новата наредба

Георгиев обясни, че по електронен път инструкторът ще отбелязва началото на часа и упражнението, а курсистът ще потвърждава, че е готов да започне обучението. Накрая на часа системата ще отразява дали е отработено заложеното упражнение, какви километри са изминати, каква скорост е развита.

Георгиев подчерта, че това няма да струва на автошколите нищо. Дигитализацията на учебния процес обаче ще се отрази на две групи хора.

"Едната група е тази, която и в момента работи съвестно и не желае да поеме вина за лошото обучение. Тя ще бъде улеснена.

Но голяма група хора години наред беше поощрявана и се обвързва с регионални отдели на "Автомобилна администрация" - тя ще бъде доста засегната. Ще трябва да работят както трябва и да дават качество. Ще има история на тяхната работа", разясни Георгиев пред Bulgaria ON AIR.

Той изтъкна, че веднага се намират хора, които търсят начини да бъдат заобиколени новите изискванията, но този път няма да успеят.

Самите автоинструктори не са против нововъведението,

защото не им е приятно да се хвърлят често несправедливи обвинения. А вече ще се знае дали обучението е виновно за ПТП-тата и жертвите на пътя.

"За първи път в Министерството на транспорта е налице доста сериозен екип. Няма да се поддадат на заплахи, изнудвания и извиване на ръце. Ако опитат да правят протести, ние ще отговорим с контрапротест", посочи още Георгиев.