Три характера властват в социалните мрежи
Специалисти са разработили инструмент за изучаване на поведението на потребителите в интернет
Фен сте на негативните и апокалиптични новини в социалните мрежи? Или пък прелиствате безкрайно чужди публикации? Или непрекъснато поствате свои мисли?
Психолозите вярват, че стилът ни на използване на социалните медии има важно въздействие върху нашето психологическо благополучие и вече има изследвания как точно става това, пише "Телеграф".
Инструмент
Специалисти са разработили инструмент за изучаване на поведението на потребителите в социалните мрежи, пише theconversation.com.
В първата вълна на проучването участие са взели 526 възрастни по целия свят.
На тях се показват различни публикации, които те могат да харесат, споделят или да пасуват.
Участниците попълват и въпросници относно социалния си живот в реалността и в мрежите.
Групи
Резултатите от проучването показват, че в социалните мрежи има три различни групи хора. Пасивните потребители не са реагирали на 85% от изображенията, харесаха 13% и споделиха 1%.
Те масово са превъртали съдържанието, публикувано от други членове на мрежата.
Втората група, реактивните потребители, са превъртели 59% от съдържанието, без да реагират. В 34% от случаите те са харесали съдържанието, а са споделили и 5% от него.
Третата група, интерактивните потребители, кликат върху 50% от съдържанието и споделят 20% от изображенията.
Трите типа дава и различни отговори за социалния си живот.
Интерактивните се чувстват по-свързани с реалния контакт, а пасивните определят нуждата си от емоционална подкрепа от други хора като ниска.
Интересно наблюдение е и че в пасивната група жените и мъжете са поравно.
В реактивната група обаче жените са много повече. В интерактивната пък мъжете са водещи.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
0 Коментара: