Резултатите на  децата от външното оценяване са ниски, защото преподаването е лошо. Ние на първо място трябва да знаем какво искаме от децата. 

Това коментира пред бТВ преподавателят Леда Аврамова. 

Цялата система трябва да се реформира не отгоре надолу, а отдолу нагоре, посочи  Христо Господинов.

Учителят трябва да има свобода в определянето на учебното съдържание. Така може би нещата ще са по-смислени. Трябва да има разговор между учителите и решенията да бъдат подчинени върху тях, коментира Аврамова. 

Грешка е да се снижават критериите. Не може щом децата не се справят, веднага да се прави компромис и да се снижават критериите.

Ние трябва да анализираме къде и защо не се справят, а не веднага да занижаваме резултатите. Именно това е причината  за лошите резултати - компромиса, коментира Господинов. 

Реформата в образованието не означава да вдигнеш учителските заплати. Заплатите по принцип трябва да се вдигат.

Програмите ни са тотално остарели, те са лишени от всякаква логика, в тях липса критично мислене. И ако не са преподавателите да насочват децата, нито логика ще намерим, нито критично мислене.

Ние все още работим с едни остарели учебници, които, да ме прощават авторите, са написани така, щото или да бием гугъл, или изкуствения интелект. Ние вече говорим за изкуствен интелект в образованието, а ние още седим на ниво информация и само информация без никаква отсявка на изформацията, коментира той.

Ние не можем да останем на ниво учителя като източник на информация. Това е ненужно, защото източници на информация в днешно време има хиляди и ние ако не го осмислим като източник на някакъв друг тип на компхетентност, не ни очаква нищо добро, посочи тя. 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук