В хипермаркетите пропищяха: По промоции е страшно, клиентите храчат по пода и…
Масовото натрупване на хора, които се блъскат като за последно, превръща работния ден в ужас
Все повече зачестяват оплакванията на работещите в сферата на търговията в Родопите. Причината за недоволството им е в „нагли е безпардонни клиенти“ в хранителни и нехранителни магазини.
„Най-големият кошмар е когато излязат брошурите с новите промоции. В следващите дни е просто ад“, коментира за „Родопи voice“ Таня, която е служител в голяма верига в региона.
Масовото натрупване на хора, които се блъскат като за последно, превръща работния ден в ужас. Други пък изкупуват стока с палети, за да зареждат кварталните или селските магазини на различна, по-висока цена.
Често рафтовете са в потресаващо състояние, невъзпитани клиенти оставят хранителни стоки на места за нехранителни, отварят опаковки и ги оставят без да ги закупят.
Това естествено се превръща и в кошмар на работещите в търговските вериги, които често трябва да влязат в ролята на касиери, да зареждат, обслужват и едновременно да бъдат охрана.
Кошмарно ежедневие
„Работя в голяма търговска верига магазини от няколко години. Това за нас е ежедневие. Има много възпитани клиенти, но те са рядкост. Случвало се е да нареждам стока, няма и десет минути-всичко е разбъркано. Намирам много козметични продукти отворени.
Карала съм се много пъти с тях, дори съм ги принуждавала да си плащат отворената стока. Кой ще купи подобен продукт след това? С цялата си наглост, започват да се тръшкат и да заплашват със съд и че щели да ме уволнят. Аз коя съм била, просто продавачка. Как ще им правя забележка, те били клиенти, имали право да пробват стоката.
Ставали сме свидетели с мои колеги, как отварят колбаси, чипсове, млечни продукти и други хранителни стоки, ядат и ги оставят пак на рафта. Други влизат, храчат и плюят по пода на магазина, трети си бършат сополите по кошниците с облекло или кухненски принадлежности.
Въпреки че обектът е с видеонаблюдение, това не спира тяхната наглост. Ние можем само да им направим забележка, политиката на магазина ни е такава. Загубихме много персонал, точно заради такива хора. Смятат, че сме техни подчинени и не оценят нашия труд. И преди е имало такива клиенти, самото естество на работа е такова.
В днешно време, обаче 90% от тях влизат с мисълта, че магазинът е техен и ние сме им роби“, разказва потресаващите случаи служителка в голяма верига, пожелала анонимност.
Според работещи в бранша, тези мнения споделят и колегите от козметичните магазини. Където пък някои клиенти направо си отваряли кутиите с продукти и пробвали стоката върху себе си.
„Ние имаме тестери и ги слагаме до продукта, но не всички идват с такива. Когато няма изложен тестер, това значи, че просто трябва да се прочете съдържанието на опаковката и за какво е предназначен продуктът.
Първите седем им липсват, но когато видим нередност, винаги ги караме да заплащат стоката. После ние плащаме от своите заплати, защото някой решил да си отвори ей така едно парфюмче, кремче или спирала. Когато влизаш в магазин, би трябвало да знаеш какво ти е необходимо, не да отваряш това-онова без да купуваш.
Тези неща струват пари, аз работя за заплата, нямам намерение да плащам за невежеството на такива екземпляри“, коментира друга служителка.
Клиенти също споделят подобни наблюдения. Но в някои от случаите и самите работници имали вина.
„Ловец на промоции“ разказва, че много често служителите просто имитирали дейност и си търсели повод да си избият емоционалния стрес на някого. „Едните пушат вън, другите се трепят от работа вътре“, допълва той.
Истината е, че и двете страни са прави, за себе си. И решение на този проблем едва ли ще има. Работата с хора е трудна и изисква стабилна психика. Ежедневно човек се сблъсква с всякакъв тип характери.
Последвайте ни
0 Коментара: