В поне два европейски регламента, тъй като обичаме да даваме примери отвън, електрическият скутер или тротинетка, е приравнен на велосипеда. Да се налагат глоби за нерегистрирана тротинетка предполага да налагаме глоби и за нерегистриран велосипед, а това вече граничи с абсурда.
 
Такава позиция изрази столичният общински съветник и член на ръководството на ВМРО Карлос Контрера по въпроса за санкционирането на хора, управляващи ел. тротинетки по улиците.
  
Според него е "престъпно" МВР да хвърля ресурси и сили за "незаконна борба с тротинетките".

"Министерството, създадено и съществуващо с цел да опазва закона и да следи за неговото съблюдаване, го нарушава по най-безцеремонен и арогантен начин. При наличие на толкова много проблеми, свързани с безопасността  на движението по пътищата в столицата и страната, да се отделя и без това оскъден ресурс за реално незаконна борба с тротинетките, е престъпно", посочва Контрера.
 
"Съгласно Закона за административните нарушения и наказания и установената съдебна практика - за да бъде едно деяние нарушение, то трябва да е регламентирано в закона чрез съответната правна норма. Не може да се налага наказание за нарушение, че едно превозно средство не е регистрирано, при положение че законът не предвижда неговата регистрация. Непонятен остава и хъсът, с който се налагат глоби и санкции при толкова ясен от юридическа гледна точка казус", недоумява общинският съветник от ВМРО.
 
На 11 септември той се е обърнал с писмо до Директора на Главна дирекция "Национална полиция" с настояване да се прекрати порочната практика в нарушение на закона да се съставят актове на лица, управляващи електрически скутери.
 
В него Контрера призовава главен комисар Христо Терзийски да издаде задължителни за "Пътна полиция“ указания, че:

- електрическият скутер по регламенти е приравнен на велосипед, задвижван с електрически двигател;
- няма забрана за управление на електрически скутери и същите могат да се управляват при спазване на общите правила на Закона за движение по пътищата."