Клиенти на ЕНЕРГО-ПРО получават фалшиви имейли от името на компанията. В тях се съобщава за грешка в начислените дължими суми във фактурите за електроенергия. Това съобщиха от дружеството.

От ЕНЕРГО-ПРО допълват, че във фалшивите писма има съвет към потребителите да поискат възстановяване на сумите. В имейлите са посочени недостоверни имейл адреси и телефон за контакт. Също така се иска споделянето на лична информация, като това е придружено със зловреден линк, заблуждаващ за възстановяване на сумите.

Енергийната компания посочва, че това са недобросъвестни опити за ощетяване на потребителите.

Клиентите е необходимо да знаят, че при необходимост от възстановяване на суми ЕНЕРГО-ПРО ги приспада при издаване на фактурата за следващо плащане.

Възстановяване на пари в брой или по банков път става само след изрично подадено заявление в Център за обслужване на клиенти или чрез имейл до [email protected], подписан с квалифициран електронен подпис, уточниха от дружеството.

От компанията припомнят, че нямат практика да изискват по имейл потвърждение на данни за банкови сметки или други с тази цел.

Най-често получателят се приканва да отвори предварително заразен линк или файл. След като им бъде върната желаната информация, хакерите получават достъп до пароли и финансови услуги, използвани от предоставилите данните, като по този начин биха могли да откраднат пари, блокират акаунти, злоупотребят с профили, съобщават от ЕНЕРГО-ПРО.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!