Поздравявам вас и всички наши съграждани с Международния ден на потребителите. Виждаме, че има капани в търговските обекти, които ни дебнат. Това заяви в сутрешния блок "Здравей, България" Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
"От една страна в магазините няма част от стоките, обявени на промоция. Така привличат хора в търговския обект. Така сте принуден да си купите нещо сходно, но на по-висока цена. Това е свързано с удар по джоба. Има разминаване в цената на щанда и в тази на касата. Това е нелоялна практика, която се среща от известно време. Може тя да е с 20-30% по-висока при плащането. Един потребител внимателно трябва да проследява какво се случва на касата", съветва Маргаритов.

Според него много добра търговска практика е да има монитор на касата, на който се вижда какво точно се случва със сметката в реално време.

"Класическият случай, с който сме се сблъсквали, е анонсиране на намаление, а преди това цената на продукта е вдигната. Сблъсквали сме се и със случаи, където пише на витрината на даден магазин, че има огромен процент намаление, но с малък шрифт най-отдолу пише, че е само за малък брой стоки", предупреди Маргаритов и посъветва внимателно да оглеждаме в магазините за такива нелоялни практики.