Агнешко от Македония и яйца от Полша, завишени цени и дефектни стоки – това са само част от нарушенията всяка година.

„Нашият потребител предпочита българските стоки и това е съвсем логично. Има добри норми, които определят как се установява произходът. За агнешкото месо – синият печат е за българско месо, червеният печат – месо внос, но е разфасовано в български кланици“, коментира председателят на КЗП в ефира на bTV.

Относно цените председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов коментира:

„Въпросът с формирането на цените в пазарната икономика е ясен – всеки търговец ценообразува, както намери за добре“.

Той напомни за злополучния опит от миналата година да бъде въведена държавно регулирана цена на всички продукти в началото на пандемията. Ветото на президента Румен Радев тогава беше уважено от депутатите, напомни Маргаритов.

По думите му през последната година няма причини за драстично завишаване на цените на основните продукти, които се купуват по Великден, в това число на агнешкото месо.

Комисията съвместно с Агенцията по храните ще проверява дали потребителите коректно са информирани за произхода на стоките, който най-често потребителите купуват за Великден.

Относно намаленията съветът на Маргаритов е хората да гледат цената като абсолютна стойност, не толкова процента намаление, също да сравняват цените в различните обекти.