„Беше страшно и кърваво! Вадихме трупа на парчета - буквално беше разполовен, на един колега му прилоша от гледката. Рязахме колата със специални машини, за да се доберем до загиналия”. Това разказа пред наш репортер участник в адското меле на автомагистрала „Тракия”, в което загина офицерът от резерва Светлан Стоянов.
Подполковникът от Стара Загора загуби живота си на 16 януари тази година. Около 21.30 часа на 104-ти километър в посока Пловдив 48-годишният военен пилот &bdquo;лети&rdquo; с фолксвагена си с над 100 километра в час. Той се натриса в движещия се пред него ТИР &bdquo;Мерцедес&rdquo;, зад волана на който е 39-годишен бургазлия. Тираджията Георги почти не е усетил удара на леката кола в огромната си машина. Все пак той разбира, че нещо става и започва да се оглежда къде да спре. В това време автомобилът се завърта и в него странично се удря друг ТИР, отново &bdquo;Мерцедес&rdquo;. <br /> <br /> <strong>Мелето е ужасяващо</strong><br /> <br /> Леката кола на пилота се сплесква като хармоника между двата тежковоза. Въздушният ас умира на място. Бил е сам в колата, иначе е щяло да има и други жертви. <br /> <br /> В полицията в Пазарджик, на чиято територия става инцидентът, е образувала досъдебно производство. Водещата версия е, че подполковникът е заспал зад волана. Другата гласи, че шофьорът се е разсеял и е загубил контрол над колата. Тя обаче е по-малко вероятната, смятат разследващи. Все пак Стоянов, дори да се е разсеял за миг, след като се удря в първия ТИР, щеше да направи някаква маневра и да се опита поне да избегне задния удар. Така че почти е сигурно заспиването му зад волана, казаха от полицията.<br /> <br /> Вторият ТИР е управляван от 53-годишен австралийски гражданин. Той е видял какво се случва, как леката кола се е ударила в камиона пред него, опитал се е да спре, но заради тежестта не е успял. Фолксвагенът буквално е бил притиснат между двата тира като сандвич. Смята се обаче, че нито един от водачите на тежковозите няма вина за случилото се. И двамата шофьори са тествани за алкохол и наркотици, пробите са отрицателни. Мъжете не са били задържани. Ако досъдебното производство докаже вина, тогава ще им се търси съдебна отговорност. Австралиецът, шофьорът на задния ТИР,<br /> <br /> <strong>плакал с глас</strong><br /> <br /> Човекът споделил, че повече от 20 години кръстосва пътищата на Европа, но такова чудо и такъв ужас не бил виждал, разказаха в потрес нашите източници. <br /> <br /> Тялото на подполковник Светлан Стоянов е било откарано в Съдебна медицина - Пазарджик за аутопсия. Назначени са изследвания, които ще покажат дали във фаталния ден пилотът не е употребил алкохол или опиати. &bdquo;Стоянов не беше любител на чашката, а за наркотици да говорим, е просто абсурд!&rdquo;, коментират негови бивши колеги от авиобазата в Граф Игнатиево. Те споделят, че преди, когато са работили заедно, подполковникът често ги е карал с личния си автомобил на кафе или до Пловдив, до домовете им. &bdquo;Беше изключително съвестен шофьор, не можем да се начудим как е станала тази трагедия! Каква ирония - да имаш хиляди километри летателни часове във въздуха, да нямаш нито едно нарушение, да оцелееш при толкова опасни полети и да си отидеш от катастрофа на магистралата!...&rdquo;, не крият сълзите си коравите мъже, които не могат да прежалят колегата и приятеля, отишъл си без време. <br /> <br /> Пазят хубави спомени за него. &bdquo;Дори и сега, когато си беше в България, той идваше, виждахме се, комуникирахме постоянно. Когато имахме нужда от съвет, винаги се отзоваваше, беше голям професионалист, беше много награждаван с различни грамоти и медали&rdquo;, споделят хората, които рамо до рамо с пилота са изпитали тръпката от летенето и са крили страха си от въздушни инциденти. <br /> <br /> Подполковник Светлан Стоянов е <br /> <br /> <strong>един от най-добрите военни пилоти на МиГ-21 в България</strong><br /> <br /> Работил е в авиобазите в Граф Игнатиево и в Узунджово. В Граф Игнатиево е бил началник на две отделения - &bdquo;Летателно-техническа подготовка&rdquo; и &bdquo;Бойна подготовка&rdquo;. Младите пилоти още говорят с респект и умиление как Стоянов с търпение ги е учил, говорил, успокоявал. В Узунджово асът е бил инструктор във Военновъздушните линии на Уганда пред последните години.<br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong><a target="_blank" href="https://www.blitz.bg/news/article/245612">ОЩЕ ЖИТЕЙСКИ ДРАМИ ЧЕТЕТЕ В НОВИЯ БРОЙ НА &quot;ШОУ&quot;, КОЙТО ВЕЧЕ Е НА ПАЗАРА</a></strong></span><br /> <br /> <br />