Затварят възлово място в Пловдив, ето кога
Движението по Бетонния мост в Пловдив ще бъде спряно от 17 юни за реконструкция, която трябва да приключи за срок от шест месеца
Движението по Бетонния мост в Пловдив ще бъде спряно от 17 юни за реконструкция, която трябва да приключи за срок от шест месеца.
От Община Пловдив официално са уведомили ръководството на Националната компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), че след 15 юни могат да затворят пътната връзка между районите „Централен” и „Южен”. Дните 15 и 16 юни се падат събота и неделя, затова ориентировъчен старт на строителните работи ще бъде даден на 17-и.
Практиката обаче показва, че всеки посочен срок е предпоследен. "Реконструкцията на моста ще започне от средата на юни, ако не възникнат непредвидени обстоятелства", уточни за „Марица” инж. Гошо Къчков, директор ЖП секция - Пловдив.
Разрушаването на старата конструкция над жп ареала до бул. „Македония” и изграждането на нова бе отлагано няколко пъти. Въпреки това НКЖИ бърза да завърши инфраструктурния проект за скоростна жп линия Пловдив - Бургас, която ще позволи влаковете да развиват скорост до 160 км/час.
Мащабният обект се финансира по европейска програма и ако държавното дружество не спази определените срокове за завършването му, ще се наложи за своя сметка да покрива разходите за подмяна на железопътните съоръжения, пасарелки, подлеза под Централна гара. Отделно поема и харчовете за моста с приблизителна цена от 5 млн. лева.
За реконструкцията на Бетонния мост в НКЖИ е изготвен проект и подписано споразумение със строителя - фирма „Трейс Холд Груп”, а от Община Пловдив е издадено и строително разрешение.
Предстои до пешеходния жп прелез на Сточна гара изпълнителите да направят временни перони и подходи от двете страни на линията. Пътниците ще слизат и ще се качват от тази спирка, защото преминаването на влаковете под Бетонния мост ще бъде невъзможно. Мостът ще се разрушава, след което ще се строи нова конструкция със същите габарити - 9 метра ширина на пътното платно. Рампата от бул. „Христо Ботев” не е включена в проекта и по нея няма да се работи.
Със затварянето на Бетонния мост трябва да тръгнат влаковете от другата му страна - от Централна гара за Филипово.
„В района на Централна гара се работи усилено както по подмяна на железопътната инфраструктура, така и по изграждането на подлеза между бул. „Васил Априлов” и „Македония”. Добри са темповете и в участъка между гара Пловдив и гара Разпределителна”, увери инж. Къчков.
Напълно са обновени от 11-и до 6-и коловоз. В момента се извършва реконструкцията на четирите гарови коловоза, а също така и на челните, от 1-ви до 6-и. Старите релси и траверси се премахват, изгребва се земното платно и се прави ново, като се насипва чакъл и се валира, за да е здрава настилката и да издържа натоварването на влаковете. След това ще се нареждат нови релси и траверси. Изцяло се подменя контактната мрежа, обясни инж. Къчков.
На ул. „Сергей Румянцев” започнаха да изграждат пасарелка за пешеходци. Засега се вижда само основата на асансьорната шахта. Пасарелката ще се строи над жп линията, за да могат пешеходците да преминават между бул. "Христо Ботев" и "Кючук Париж", без да обикалят. Втората пасарелка ще бъде издигната на Сточна гара между ул. „Авкс. Велешки” и „Кукуш”.
Първоначалният срок за завършването на строителните работи в района на Жп гара Пловдив беше до края на тази година, но е удължен по ред причини. От НКЖИ предполагат, че ще завършат тази част на проекта в края на 2025 г.
Последвайте ни
1 Коментара: