На 13 юни 2024 г. частната неправителствена организация  "Сдружение за дива природа Балкани" ,е обжалвала решението от 11 юни,с което Министерство на околната среда и водите разрешиха довършването на "АМ" Струма през Кресненското дефиле.

Това е 10 жалба, чрез която еколозите се опитват да провалят проекта. Тя е подадена от кръга на Тома Белев, като този път е подписана от Петко Цветков - бивш съпредседател на „Зелено движение“, който е част от швейцарско-българската частна фондация Биоразнообразие", съобщава "Еко Новини".

Предишните 9 жалби бяха подадени от Андрей Ковачев, също бивш съпредседател на „Зелено движение“ и главен съветник на Борислав Сандов и Тома Белев, когато бяха министър и заместник министър на екологията.

Вследствие на забавеното изграждане на АМ "Струма" през Кресненското дефиле, която трябваше да е готова през 2004г., по този път, който е само 16 км, са загинали 74 човека, а ранените са 408.

Последният случай е от октомври миналата година, когато майка и дъщеря загиват на входа на Дефилето, от страната на Симитли. Няколко месеца преди това - юни миналата година, колата на 60-годишната Таня Николова е смазана от ТИР. Тя е уважавана учителка  от 1 до 4 клас и е отивала да връчи свидетелствата  на децата.

Само за три годишен период от 2019 до 2022г., когато заради многобройните жертви  сложиха колчетата, загиналите по статистика на КАТ в Кресненското дефиле са 12 човека при 169 катастрофи.

Повечето от катастрофите са челни с   ужасяващи последици. Само в един ден  на 11 юли 2014 година при жестока катастрофа умират 4 човека ,връщащи се от почивка. И те са премазани от ТИР.

Тъжната статистика продължава година след година. При друг скорошен случай - юни 2022, когато при брутален удар с камион, мъж и жена губят живота си.

Въпреки тази черна статистика и тези 74 жертви, Тома Белев, Андрей Ковачев, Борислав Сандов, Петко Ковачев, Петко Цветков и Даниел Панов пак продължават до подават жалба след жалба срещу довършването на АМ "Струма". Тази шесторка са хората, които саботират този важен проект, и заради които по пътя умират хора.

Върховният административен съд би трябвало да отхвърли жалбата на зелените, тъй като подалите я нямат статут на заинтересовани страни, каквото е изискването на закона и решението на Конституционният съд. Те нито живеят в този регион, нито са пряко засегнати от решението на Министерство на околната среда и водите.