Близо 12 млн. лв. са похарчили за кампаниите си за евровота всичките 24 партии, коалиции и независими кандидати, които участваха в надпреварата през май. Това показват финансовите им отчети пред Сметната палата, публикувани вчера. Нито една формация не е скрила харчовете си от националните одитори, но две са се забавили с декларирането им, пише "Монитор".
Партия &bdquo;Зелените&rdquo; и прочулият се покрай скандалите с присвоени ЕГН- та Съюз на комунистите в България, са подали отчетите си след предвидения в закона едномесечен срок.<br /> <br /> Най-скъпата кампания е провела коалицията около ББЦ, която излъчи като евродепутати Николай Бареков и Ангел Джамбазки. Отчетените от формацията харчове за агитация са точно 1 926 301 лв., с което почти достигат заложения в Изборния кодекс таван от 2 млн. лв. Голяма част от крупната сума ББЦ и партньорите й са набрали от дарения - 859 480 лв.<br /> <br /> Втора по харчове за кампанията е &bdquo;Коалиция за България&rdquo; с 1 899 282 лв. Въпреки сериозната сума социалистите не успяха да реализират целите си и вкараха едва четирима евродепутати. От разходите става ясно, че БСП е наблегнала на агитацията през различни видове медии и по-малко на плакати и концерти.<br /> <br /> На масовите партийни прояви в кампанията са заложили обаче от ГЕРБ, които са трети в класацията по изразходвани средства за вота с отчетените 1 622 992 лв. От данните пред Сметната палата става ясно, че партията на Бойко Борисов е похарчила близо половин милион лева за предизборни концерти, събрания и форуми.<br /> <br /> Третата по резултати на вота &ndash; ДПС, пък е четвърта по харчове с отчетените 1 610 078 лв. Партията е разчитала в голяма степен на агитация с плакати и флаери, става ясно от отчета й.<br /> <br /> Близо 1 400 000 лв. е изляла в кампанията си &bdquo;Атака&rdquo;. Парите обаче са отишли на вятъра, тъй като партията не успя да спечели нито едно място в ЕП. Формацията на Волен Сидеров е отчела и над 82 000 лв. неразплатени средства към доставчици на материали и услуги. С борчове от 53 000 лв. е приключила и кампанията и на коалиция АБВ на Георги Първанов, както и НФСБ на Валери Симеонов.<br /> <br /> Агитацията на РБ, който си осигури едно място в ЕП, пък е излязла 771 101 лв. От отчета става ясно, че тя е изнесена основно от Меглена Кунева и нейната партия ДБГ, въпреки че в крайна сметка вместо нея в Брюксел отиде вторият в листата &ndash; Светослав Малинов, издигнат от ДСБ.<br /> <br /> ДБГ е дала близо 500 000 лв. за кампанията, а тя самата е дарила материали и услуги на стойност почти 40 000 лв. С най-скъпа кампания от независимите кандидати е бил Виктор Папазов &ndash; почти 100 000 лв. /БЛИЦ<br /> <br />