„Дошъл е моментът да дадем нов тласък на развитието на морската индустрия и не трябва да го пропускаме“, заяви председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Борислав Гуцанов.

Бъдещето на пристанище Варна беше в центъра на обсъжданията за бъдещето на синия транспорт по време на съвместна среща на министъра на транспорта и съобщенията Николай Събев.

Както е известно от 15 години има проект за преместване на товарните дейности от сегашната територия на пристанище Варна –изток, освобождаване на сегашните товарни кейове и превръщането им в атракционен и делови център и изграждането на интермодален терминал под кв. „Максуда“,за който държавата е платила 8 млн. лева.


„Това, което очаквах да чуя на тази среща, е как морската общност вижда бъдещето на варненското пристанище. Дали „Варна – изток“ да бъде само атракционна зона, дали да бъде атракционна зона с товарни кейове, да се изместят ли товарните дейности на определеното място във Варненското езеро“, заяви Борислав Гуцанов.

Според него изграждането на интермодалния терминал като част от единен транспортен център за транзитни с развита железопътна и водна инфраструктура и пряка връзка с река Дунав чрез удвояване и ускоряване на жп линията Варна – Русе, ще даде на региона онова развитие, от които икономиката на страната има огромна нужда в момента.

Нов пасажерски терминал на мястото на сегашните товарни 6 и 7-мо кейово място, модерно яхтено пристанище с всички удобства за зимуване и ремонт на яхтите, биха развили града като предпочитано черноморско пристанище с принос в морската индустрия и туризма, смята още Гуцанов.


Заедно с министър Николай Събев те се обединиха около становището, че развитието на пристанището трябва да се разглежда като част от развитието на общината и областта. Модернизирането на довеждащата инфраструктура, развиване на икономическите зони по пътя на транспортните коридори, изграждането на Автомагистрала „Черно море“ от Истанбул през Бургас, Варна и Констанца и връзките с АМ „Хемус“биха превърнали Варна в предпочитано транзитнопристанище в направление Западни Балкани и Централна Европа.

„В момента имаме уникален, но последен шанс, България да стане атрактивна за преминаване на транзитните товари и да бъде отново част от световната транспортна мрежа“, заяви председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Борислав Гуцанов.