БСП захапа лошо Борисов: Цариградско издържа 11 години, а Черни връх 11 дни
БСП и ГЕРБ продължават да си отговарят чрез пресконференции. Този път от левицата свикаха брифинг относно ефективността на проектите на управляващата партия, предава Канал 3.
В началото на пресконференцията социалистът Георги Свиленски цитира вчерашната стенограма на Министерски съвет, където премиерът Борисов коментира фалшивите новини, ремонтите в столицата и сагата с "Цанков камък".
"Искаме да коментираме ефективността на проектите. Точно ефективността е основното обвинение към проекта "Цанков камък“, в който бяхме намесени, заяви зам.-председателят на НС на БСП Деница Златева пред медиите в централата на партията
Тя цитира премиера Борисов от стенограмата на Министерски съвет вчера: "Нашето даване на "Цанков камък” на прокуратурата сега е, защото не работи. Това е все едно да си направил завод за битови отпадъци и той да не работи. Естествено, че ще търсят виновника за загубите, затова сме дали сега Цанков камък на прокурор”.
"Не работим с фалшиви новини. Нека всеки, който излезе да ни опровергава, да декларира същото. Относно ефективността на завода за боклук, голямата гордост на Борисов, той трябваше да постигне конкретни резултати – след преработването на отпадъци в завода, под 10% да отива на депо. Фактите сочат обаче, че само 2 години след откриването му, той не може да достигне тези проценти”, заяви депутатът от левицата Георги Свиленски.
По думите му този голям проект за над 350 млн. в момента не работи ефективно.
"За да се доближи до желаната ефективност, Столична община е принудена да пристъпи към сепарираща лента, около която работят 50 работника в бели престилки и маски и разделят боклука”, заяви той. Депутатът коментира, че за това общината е обявила през март обществена поръчка за 6 млн. лв., а август за 2 млн. лв. - меки мерки, които да обучат тези 50 човека да правят разлика между кутийка за безалкохолна напитка и парче винкел или стъклена от пластмасова бутилка. Той допълни, че втората задача е да се осигури приемственост или достъпност на служителите до правителството. „Голямата гордост и ефективност на Борисов е сведена до едни наши съграждани да сепарират ръчно боклука, след като той вече е излязъл от завода. Предлагаме вместо тези 6 млн. да се дават за това, във всеки един квартал на тези хора, които така или иначе обикалят по улиците и сепарират на място боклука, да им се дават пари да вършат това, без да ходят до завода”, предложи социалистът.
Свиленски даде и друг пример - качеството на ремонтите в София. Той припомни, че 2007г. първият ремонт, който е направил Борисов, е този на "Орлов мост”.
"Къде е ефективността? Г-жа Фандъкова вчера каза, че утре ще приключи ремонтът и всичко ще бъде забравено. Не, няма да бъде забравено”, категоричен бе той. Депутатът от БСП обясни, че „Орлов мост” е емблемата на ГЕРБ за всеки един ремонт – строителство, контрол, отговорност на фирмите и ощетяване на гражданите. Той припомни, че на 12.08.2007г. завършва ремонтът, като 700 000 лв. са дадени само за "Орлов мост”, а 1,2 млн. лв. за отсечката от него до „Ропотамо”. По думите му само 10 дни след това "Цариградско шосе” става "Цариградско море”, а "Орлов мост” е нагънат на коловози. Г-н Борисов няколко дни след това твърди, че фирмата, която е извършила ремонта, поема гаранцията от 5 год.
"Вчера на Министерски съвет той казва: „Какво искате, 11 години тежкотоварни автомобили, камиони, таксита, автобуси, кой път ще издържи 11 години? Г-н Борисов, не 11 години, 11 дни не ви издържа ремонтът”, каза той. Свиленски подчерта, че днес е Орлов мост, миналата седмица е бил „Черни връх”, който само няколко месеца след големия ремонт и пускането на метростанцията, при един по-голям дъжд настилката се е напукала.
"Фандъкова каза, че ще бъде ремонтирано за сметка на изпълнителя. Кой е изпълнителят, г-жо Фандъкова, и за чия сметка ще бъде направен поредният ремонт – изпълнителят е Метрополитен - 100% общинско дружество и отново 100% столичани ще платят за втори път некачествения ремонт”, обясни той. Свиленски заяви, че автомагистралите Марица и Тракия също са били ремонтирани повторно на 3 месеца и малко преди да навърши година втората.
Георги Свиленски подчерта, че докато през тези няколко дни ни занимаваха с "Цанков камък”, вчера МС е дал на концесия интермодалния терминал в Пловдив.
"Само преди 6 месеца искахме тази процедура да бъде спряна. Това е поредният грабеж на българското общество – дават се под наем 71 декара, с изградената инфраструктура, за 5 хил. лева на месец за 27 години. Съоръжението е построено за 12 млн. евро, а го даваме под наем за цената на будка в центъра на София”, обясни той. Според него тази фирма ще стане монополист и ще контролира отношенията на всички транспортни фирми с този терминал. „Казахме, че фирмата ще е пловдивска с 4 букви. Сега вече може да я кажем ПИМК. Да видим дали те няма да са концесионер на летище „Пловдив”, каза още той.
В заключение Свиленски се обърна към управляващите с думите:
"Когато някой иска да се сигнализира прокуратурата във връзка с ефективността на проекти, предлагам на колегите от ГЕРБ, които това лято не почиваха и даваха пресконференции от морето, ако намират нещо притеснително в това, което казваме, още днес да направят това”.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!
Последвайте ни
0 Коментара: