По-малко от 200 клиенти на туроператора „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“, който по-рано днес обяви, че прекратява дейност, ще трябва да бъдат обезщетени от застрахователната компания на туроператора.

Клиентите ще бъдат обезщетени на 100% от заплатената сума, посочи директорът на застрахователната компания Николай Генчев. Той поясни, че на сайта на застрахователната компания ще бъде качена информация за клиентите.

Сумата, която трябва да бъде изплатена на клиентите, се покрива напълно от застраховката. Това беше съобщено на извънредна пресконференция в Министерството на туризма.

Ето какво заяви изпълнителният директор на "АСТРАЛ Холидейс" Христо Гълбачев: 

"Всичко е платено и за туристите, които трябва да пътуват утре.

Останалите клиенти, за които предстои пътуване до края на седмицата, ще бъдат информирани от служители на туроператора, като е създадена организация техните претенции и документи да бъдат разгледани в спешен порядък от застрахователната компания." 

"Тези туристи ще могат да решат дали искат да реализират пътуването си или да се откажат от него, посочи още Христо Гълбачев.

"За всички туристи, които в момента са в чужбина, туроператорът е заплатил напълно всички туристически услуги, както и билетите за връщане. Няма опасност нито един турист да остане на улицата, подчерта изпълнителният директор на "АСТРАЛ Холидейс" Христо Гълбачев.

Министерството на туризма е информирано надлежно за ситуацията с "АСТРАЛ Холидейс", като са предоставени документи и списъци с туристите, за да може да се извърши по-лесно контролът, посочи министър Николина Ангелкова.

Туроператорът "АСТРАЛ Холидейс", който беше представител на фалиралия международен туроператор "Томас Кук", в момента няма нито един негов клиент в България, посочи още Николина Ангелкова.

Утре тя заминава на посещение в Германия, където ще проведе разговори с представители на други международни големи туроператори във връзка с туристическия сезон през 2020-а година.