Държавата е абдикирала от задължението си да обучава пилоти и е оставила това на частни структури. Ако не може да плаща за пълния курс, държавата трябва да поеме част от обучението. Това каза в сутрешния блок на БНТ депутатът от "БСП лява България" и член на Комисията по транспорт Георги Свиленски. Станислав Иванов от ГЕРБ, който също е член на транспортната комисия, заяви че обучението на пилотите е изключително скъпо. "След като няма държавна компания, която да се възползва от това, че държавата ще обучава пилоти, това не е рентабилно", добави той.
Двамата коментираха и въведеното ограничение на скоростта до 90 км/ч по магистралите &quot;Тракия&quot; и &quot;Хемус&quot;. Станислав Иванов заяви, че държавата няма друга възможност, освен да въведе ограничението, докато не бъдат запълнени дупките. &quot;За съжаление във второто правителство на ГЕРБ сме свидетели на закриване на магистрали - над 40 километра&quot;, подчерта Свиленски.<br /> <br /> &quot;Тук не става въпрос за временно ограничение, а за трайно намаляване на скоростта. Служителите на пътните фирми няма да ремонтират, а ще закриват магистрали. Ако днес скоростта се ограничава до 90 км/ч, другата седмица ще говорим за 60 км/ч и т.н.&quot;, заяви социалистът. Иванов отвърна, че тези думи на Свиленски са поредната &quot;опорна точка&quot; на БСП. &quot;Не може да се говори за закриване. Държавата е на мястото си&quot;, подчерта той. По думите му ограничението на скоростта се налага заради несвършена работа през предишни години. Тези участъци са правени още по времето на вашия другар Живков, обърна се Иванов към Свиленски. Да, и са издържали 40 години, отвърна депутатът от БСП. /БЛИЦ<br />