Икономическият министър каза кой продукт у нас е най-скъп от целия ЕС и обяви нова кризисна мярка за надценките
Идеята е от 17 продуктови групи да има по един артикул на достъпна за потребителите цена, обяви Никола Стоянов
Първо трябва да добием максимално много приходи от сивия сектор, да направим спестявания от държавната администрация и чак тогава да поискаме средства от бизнеса под формата на данък „свръхпечалба”, ако се наложи. Това заяви министърът на икономиката Никола Стоянов в ефира на NOVA NEWS.
Стоянов подчерта, че не подкрепя мерки, свързани с повишение на данъците и „обезкървяване на бизнеса” чрез увеличение на разходите му. И добави, че внесеният от служебното правителство бюджет наистина е с голям дефицит и в ръцете на депутатите да решат как да го преодолеят.
Министърът коментира и идеята за определяне на таван на надценките.
„Идеята е от 17 продуктови групи да има по един артикул на достъпна за потребителите цена. Съзнаваме, че това не е пазарна, а кризисна мярка. Виждаме, че някои цени на едро падат, но на дребно – не. От юридическа гледна точка въвеждането на тази мярка не е проблем”, обясни министърът на икономиката.
И добави, че една от най-скъпите стоки у нас в сравнение с останалите държави от Европейския съюз е маслото. В България цената му е с около 40% по-висока.
Стоянов подчерта, че за шести пореден месец у нас се регистриран спад на инфлацията. „В момента сме на девето място в ЕС, т.е. – в средата, а бяхме в групата на страните с най-висока инфлация”, обясни Стоянов.
Той каза още, че бизнесът продължава да получава компенсации за скъпия ток по силата на решение на предишния парламент.
„Тези плащания изиграха много добра роля, защото позволиха на фирмите ни да растат и да завладяват нови пазари и позволиха на българската индустрия да е конкурентоспособна”, категоричен е икономическият министър.
Според него цените на горивата у нас в момента са най-ниските в Европа.
„Освен това Лукойл” вече внесе 179 млн. за данъци. Тези пари ние използваме за компенсациите за бизнеса, за по-евтини карти за градски транспорт за пенсионери и ученици, за безплатен транспорт за деца до 10-годишна възраст. Средствата влизат в отделен фонд, а не в държавния бюджет”, поясни министърът.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
0 Коментара: