Инж. Петър Кънев: Не може Бургас да съществува само с туризма
Той коментира проблемите, свързани с малкия и среден бизнес, като подчерта, че през последните няколко години работата им буквално е блокирана. А регулациите, които ги убиват, са все по-растящи. Инж. Кънев подкрепи с цифри твърдението си: „В България от 384 хиляди фирми към първи януари на тази година, 340 хиляди или 94 процента не са малък и среден бизнес, те са микро бизнес. Всъщност това е гръбнакът на семейния бизнес в България. В тези фирми работят около 650 хиляди човека. Като се добавят и малките фирми, процентът става 98. Говорим за микро и малък бизнес, аз изобщо не говоря за среден бизнес. Всички тези фирми, в които работят по един двама души, е нужно да отговарят на абсолютно всички регулации, свързани с големите компании. Голям е проблемът и със събирането на такси. Всеки ги събира за каквото си иска и както си иска. Бизнес средата у нас е обрасла с всякакви такси.“
Инж. Кънев припомни, че предишното Народно събрание, в което той беше председател на Икономическата Комисия, направи известни промени в законодателството, така, че работата на малките фирми да бъде облекчена. Но подчерта, че това не е достатъчно.
„В следващият Парламент ще потърсим подкрепата на всички политически сили, за да бъдем партньори. Трябва да намерим решения. Защото България страда от изключително тежки регулации. Ще потърсим подкрепата и на синдикатите“, заяви водачът на листата на социалистите в Бургас.
„Предлагаме създаването на фондове „Индустрия“ и „Иновации“ като мярка за стимулиране на икономическото развитие на страната“, посочи още той.
По отношение на Бургас инж. Петър Кънев коментира, че липсата на индустрия е сред най-сериозните проблеми. „Държава без индустрия е колония, а град без индустрия е за никъде. Не може Бургас да съществува само с туризма и с осигурени работни места четири месеца в годината. Изпревариха ни и Пловдив, и Стара Загора, и Елин Пелин“, категоричен беше кандидатът за народен представител.
По отношение на Регион Странджа бе подчертано, че наред с разрешаването на наболелите регионални проблеми, ремонтирането на пътя Малко Търново-Царево не трябва да се отлага и е приоритетен.
Засегната бе и темата за образованието в България. Според инж. Кънев настоящият Закон за образованието, които беше приет преди няколко месеца, трябва да отпадне.
По отношение на пътя между бургаския квартал Сарафово и курортен комплекс Слънчев бряг той съобщи, че информацията, с която разполага сочи, че трасето може да бъде изградено най-рано през 2018-2019 година. Причина за това е необходимостта от извършване на отчуждавания и провеждането на археологически проучвания. В зоната Поморие-Ахелой и обходът на Ахелой обаче може да се започне работа още в близките месеци.
„Поле съм ангажименти за рибарското селище Ченгене скеле. Трябва да намерим начин да го запазим“, каза още инж. Кънев. Той подчерта и несъвършенствата, които съществуват в Закона за рибарство и аквакултури и необходимостта от промени в него. Засегнат бе и въпроса с изграждането на пречиствателна станция за отпадни води в Ахтопол.
“В близките две-три години градът трябва да има пречиствателна станция“, беше категоричен инж. Кънев. Той коментира и проблемите, свързани с разпределянето на местата за разполагане на таляни в морето, концесиите за лов и дърводобива в Странджа. И заяви, че те са свързани със съществуването на сериозно напрежение.
Нека да се държим като хора, които милеят за Бургас, обърна се инж. Кънев към своите колеги в студиото. И призова гражданите да гласуват в деня на вота за Коалиция „БСП за България“ , отбелязвайки номер 10 в интегралната бюлетина.
Последвайте ни
0 Коментара: