Целта е да няма изхвърлени деца от образователната система. Това коментира пред Дарик вицепремиерът и образователен министър Меглена Кунева. През последните дни излязоха резултатите от изпитите след 7-ми клас и броят на двойките беше стряскащ.
„Ако погледнете къде са най-много двойки, ще видите, че ние не можем да си затваряме повече очите пред това, че децата от ромски произход са неграмотни; че там всъщност нивото на лошото представяне е много по-високо. А това също са български деца, както всички останали”, каза образователният министър. По думите й както в Европа и света, така и у нас това са плодовете на неравенството в обществата.
 
„Нашата задача е да няма изхвърлени от системата деца. Цялата образователна система е за това да помогне на децата да се придвижат напред, да помогне на родителите да разберат къде нещата куцат и, разбира се, на учителите”, каза Кунева.
 
Тя изрази надеждата си, че с новия закон за предучилищното и училищното образование, който влиза в сила от 1 август, ще се даде нов тласък.
 
По повод синдикалната идея за отпадане на изпитите след четвърти клас с аргументите, че нямат практическо значение, а са травмиращи за децата, Кунева отговори, че зависи как ще го представиш: „Спомняте ли си пасаж от „Том Сойер”, когато той накара всичките си приятелчета да му боядисат оградата, защото го представи като игра. Ако кажем, че изпитът е - да, няма да прекаля, ако кажа, - че изпитът е радост. Изпитът е да се състезаваш и да покажеш най-много от каквото знаеш"”
 
Ако именно така се представи изпитът на децата и така го правят и учителите, Кунева не вижда нищо страшно в това, че малчуганите ще минат през „едно контролно, но с по-голяма тежест”.
 
Образователният министър беше категорична, че няма да остави сферата, за да се впусне в надпреварата за президентския пост.