Регулирането на пазара на мобилни услуги е наложително. Потребителите да отстояват правата си, да не се боят от монополите и ако трябва да решават споровете в съда, заяви бившият европейски комисар за защита на потребителите Меглена Кунева в сутрешния блок на btv.
&quot;Комисията за защита на потребителите трябва да види общите условия на договорите, за да провери дали няма подвеждащи текстове и ако има, те да бъдат премахнати. В Румъния и Италия мобилните оператори бяха глобени с десетки милиони&quot;, коментира тя.<br /> <br /> &quot;Ако хората загубят доверието в операторите, пазарът няма да може да функционира. Във Великобритания 80% от хората вярват, че получават това което очакват. В България този процент е 25%&rdquo;, даде пример Кунева.&nbsp;<br /> <br /> Проблем в България е това, че дори да има осъдителна присъда срещу оператор, той не връща директно парите на засегнатия клиент, което обезкуражава клиентите да търсят правата си в съда, обобщи проблема Кунева. <br /> <br /> Председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков каза, че в комисията са пристигнали 1000 оплаквания, които са проверени. &quot;Санкциите за мобилните оператори са от 10 до 100 хил. лева. Смятам, че благодарение на този голям брой сигнали ние ще дисциплинираме операторите&quot;, беше категоричен Божков. /БЛИЦ