Инцидентът на АМ "Хемус" отново отвори темата за състоянието на тунелите. Това каза на пресконференция бившият министър на регионалното развитие Лиляна Павлова. Тя изказа съболезнованията си на близките на загиналата в съоръжението и добави, че гневът на хората е оправдан.
„Винаги сме казвали, че изграждането и ремонтът на инфраструктурата са наш изключително важен приоритет, зад който инвестирахме стотици милиони. Винаги сме казвали, че това трябва да е важно. Да, асфалтът не се яде, но безопасността на мостовете и тунелите са тези, които съхраняват или довеждат до загуба на живот“, обясни Павлова. По думите й в първия кабинет „Борисов“ са били инвестирали много за виадуктите, наред със строителството на тези нови над 350 км магистрали. 

"Във втория мандат започнахме да поправяме дупки на тунелите по "Хемус" и може би още тогава спасихме човешки животи. Направихме и ремонт на критичния виадукт "Елешница". През 2016 година започнахме ремонт на десните тръби на тунелите "Витиня" и "Ечемишка". "Осветлението на "Ечемишка" не е ремонтирано от 30 години. Малшанс е, че този инцидент стана точно в лявата тръба, която е предвидена за ремонт през 2017 година", каза още тя.
 
"Не трябва да се яхва една човешка трагедия, за да се правят политически внушения и инсинуации", заключи Павлова.

От своя страна бившият транспортен министър Ивайло Московски нападна колегите си от БСП по повод говоренето им, започнало след ветото на президента върху Закона за концесиите. "Колегите от БСП да не бъдат лицемерни в това си говорене. Когато те са в управление, нямат проблем с концесиите”, подчерта Московски и припомни как през мандата им транспортното министерство е дало на концесия летищата Варна и Бургас, които са обекти с национално значение. „Това пряко кореспондира по концесията на Летище София. Тогава не е имало проблем с националната сигурност, сега обаче има”, посочи Московски.
 
По думите му по този начин БСП дават изключително лош знак към всички инвеститори. „Втълпява се, че нещо ще се вземе от държавата. Това не е вярно. Публичната собственост си остава собственост на държавата за периода, в който се дава да бъде управлявана от професионален оператор. Това ще има негативен ефект върху приходите на държавата”, предупреди той.