Причината правителство да предложи частници да изпитват кандидат-шофьорите, целеше да се аутсорсва тази дейност, взаимствайки положителния опит в други страни както в Европейския съюз, така и извън него. Това каза пред Дарик радио транспортният министър Петър Мутафчиев.
В тази връзка той даде пример с Германия, където две фирми отговорят и извършват изпитването на кандидат-шофьорите, и Хърватия – където изпитващата фирма е една.
Фирмата, която „ние искахме да изберем чрез конкурс, да получи съответно и лиценз на методиките на изпитване” „По този начин да напратим контрола двоен – от една страна да пресечем корупционните практики, които в момента не са рядкост. Ангажиментът да бъде изцяло в компанията, която ще извършва изпита и да знае, че при нарушение този лиценз може да й бъде отнет. И същевременно да наложим и втори контрол – автомобилна администрация да контролира по какъв начин те извършват изпита си”, каза министър Мутафчиев.

По думите му промените са щели да облекчат и работата на администрацията. „На нас в този момент са ни необходими около 100 инспектори допълнително в ДАИ, необходими са допълнително и изпитващи”, каза още министърът, като уточни, че през последните години администрацията е била свита с около 17 000 бройки, следвайки препоръките на Николай Василев – министър на държавната администрация.

Относно коментарите, които се чуха в пленарната зала, че с предложените промени се готви поредната далавера, Петър Мутафчиев беше лаконичен в коментара си, като каза, че „не може във всяко едно намерение да се търсят зли мисли”. Той беше категоричен, че парламента не е трябвало да отхвърля целия закон, защото по думите му „подобен подход вече се е доказал по отношение подобряване качеството на уменията на шофьорите, които получават свидетелство за правоуправление”. /БЛИЦ