Проблемите с магистралите са два – имаме изключително малко магистрали, а когато повече от половината не са изградени, движението е много по-интензивно и магистралите се износват много бързо“. Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков по bTV.

„В момента на места се сменят мантинели, пуснахме движението през „Витиня“. За последните 5 месеца се вижда, че има напредък, но няма магическа пръчка. В пътния отрасъл през последните години няма стратегия“, подчерта той.

Министърът добави, че има проблем и с граничните пропускателни пунктове.

„Нашите КПП-та са изключително непроходими. Има проблем с пропускливостта. Водят се разговори с Турция по наше предложение да се разшири пункта „Лесово“. Ще се направи скоростен път между пункта и АМ „Марица“, за да имаме не един, а два пункта. Потокът е огромен“, категоричен е Шишков.

„Проблемът с АМ „Струма“ е заложен от времето на Борисов. Чак сега имаме крайна процедура, за да се финализират изследванията на мерките за опазване на природната среда, а след това да се изготви подробния устройствен план", посочи още министърът.

"Аз считам, че ще има разрешение за малък участък през април", каза още той.

По думите му политиците говорят много за магистрали, а правят малко.  

Жълтите павета

"Министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков покани кмета на София Йорданка Фандъкова да направят съвместна инспекция на жълтата керамична паважна настилка в централната градска част на столицата". Това съобщиха от пресцентъра на МРРБ.

Инспекцията е предвидена за неделя от 11 часа

„Надявам се да дойде. Проблемът е много сериозен. Увеличили сме срока за построяване, който беше до март, за да не загубим европейските пари.

За месец и половина не получихме отговор – има ли проблем в проекта, има ли проблем в строителството и в кого е проблемът, за да се случва това. Жълтите павета са пред очите на всички нас, които обичаме София“, подчерта Шишков.

„Ние не искаме да наложим финансова корекция на София, защото ще накажем София, а не Фандъкова. Аз не искам това, а да бъдат завършени проектите“, подчерта министърът.

Той е категоричен, че няма лични отношения с кмета Йорданка Фанъдкова.

Плащанията към пътните фирми

„Като парцели бяха разделени министерствата. Важно беше регионалният министър да направи анализа и тогава да се пристъпи към разплащане. Тогава се платиха 50% на фирмите, а в момента сме платили всички текущи ремонти, които са извършени на 100%.

Ремонтите, които са извършени, но са незаконни не по вина на строителните фирми, не можем да ги платим, защото са незаконен строеж“, коментира регионалният министър.

Той уточни, че е внесено предложение в Народното събрание незаконните ремонти да бъдат обявени за търпими, което да позволи разплащането.  

„Проблемите трябва да се решават по законов ред, а не под натиск или с политически решения“, допълни арх. Шишков.

ТОЛ системата

„Намаляването на винетките е решение на предишното правителство. С товарните коли отложихме увеличението за лятото. То беше направено без задълбочен анализ, защото тежестта щеше да падне върху българските превозвачи и ние да платим“, отчете министърът.

Според него даването на концесии на пътища ще намали корупцията и ще повиши качеството на поддръжката.

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук