Участъкът Александруполис-Бургас може да стане до 2-3 години. Изграждането на интермодалните терминали на Варна и Русе ще отнемат повече време – може би до около 10 години този коридор ще бъде факт. Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски.
Припомняме, че в сряда министрите на транспорта на България и Гърция Ивайло Московски и Христос Спиртзис подписаха Меморандум за разбирателство между България и Гърция за развитието на железопътната връзка "Солун-Кавала-Александруполис-Бургас-Варна-Русе". Министър-председателят Бойко Борисов и гръцкият премиер Алексис Ципрас също присъстваха на подписването на меморандума. Железопътно трасе ще свързва пристанищата Русе и Солун и ще струва милиард и 70 милиона лева. 

"Проектът в първата си фаза включваше връзка между пристанищата Бургас и Александруполис. Впоследствие придоби развитие и включихме повече пристанища от българска и от гръцка страна, както и да има възможност стоки, хора и товари да бъдат прехвърляни от един на друг вид транспорт. Добавиха се пристанищата Солун, Кавала, Александруполис през Свиленград, и българските Бургас, Варна и Русе. За участъка, който трябва да бъде доизграден, е остойностен като 1 милиард и 70 милиона”, каза още Московски пред Нова телевизия. 

По думите му модернизацията на влаковата транспортна система е сложен процес. А там, където има проблемни участъци, влаковете трябва да намаляват до безопасна скорост.

„Създаваме съвместен екип с Гърция. Начинът за финансиране тепърва ще бъде договарян с Европейската комисия и Европейската инвестиционна банка”, коментира още Московски.

Транспортният министър коментира и изказването на премиера Бойко Борисов от началото на седмицата, че магистрала "Хемус" ще подмине Севлиево догодина не са разбрани правилно. Той уточни, че министър-председателят най-вероятно е искал да каже, че до тогава трябва да приключат тръжните процедури.

Московски добави, че в първата половина на 2018 г. всички документи за отсечката между Плевен и Ловеч трябва да са готови и да започне строежът. Министърът уточни, че магистралата е сложна за изпълнение и няма как толкова бързо да бъде построена.