Тъмни облаци надвиснаха над втория помощник-капитан на "Вера Су"
Той е обвинен, че по непредпазливост и в нарушение на правило от Международната конвенция за вахтената служба и нормите за подготовка и освидетелстване на моряците, е допуснал плавателния съд да заседне край българския бряг
26-годишният Кемал Айхан е бил дежурен в нощта на инцидента. Той е обвинен, че по непредпазливост и в нарушение на правило от Международната конвенция за вахтената служба и нормите за подготовка и освидетелстване на моряците, е допуснал плавателния съд да заседне край българския бряг. Така са настъпили имуществени вреди в размер на над 6,68 млн. лв.
В хода на разследването на случая е установено, че в 0 часа на 20 септември 2021 г. капитанът Хайдар Ергюн предал носенето на навигационна вахта на втория си помощник.
Обвиняемият бил сам на мостика, изпълнявал рутинните си задължения, като следвал курса, по който трябвало да се движи кораба и на всеки половин час отбелязвал върху навигационната карта позицията на кораба. Последният запис направил в 3,25 ч, когато "Вера Су" се движел със скорост от 7,5 възела. След това Кемал Айхан се унесъл и заспал, а в 4,15 ч корабът заседнал в скалите. При удара вахтеният се събудил, веднага спрял мотора и хукнал да буди колегите си.
Ако бъде признат за виновен, Айхан може да бъде наказан с лишаване от свобода за срок до 3 г. Другият подсъдим по случая - капитанът на "Вера Су" Хайдар Ергюн, вече получи 3-годишна условна присъда с 5 г. изпитателен срок, припомниха от прокуратурата.
Оттам уточниха, че в отделно досъдебно производство продължава разследването по две други направления. Изяснява се дали инцидентът е причинил замърсяване на морската вода и щети на природата и дали действията на отговорните държавни органи са били адекватни и навременни, или е налице бездействие от страна на длъжностни лица.
Последвайте ни
0 Коментара: