Една от най-либералните държави (ако не и най) по отношение на използването на пътно-транспортната й мрежа ще сложи край на безплатното преминаване през територията й. Долната камара на германския парламент, т. нар. Бундестаг, е одобрила миналата седмица въвеждането на тол такса за автомобилите, регистрирани извън страната. 
Според новия проекто закон, цените ще се основават на дължината на пътуването и Евро стикера върху колата. Казано по-просто, това означава, че екологичните автомобили ще плащат по-малко при преминаване през територията на страната. Цената ще се определя и от престоя на автомобила в страната. 

Първите разговори за въвеждането на тол такси в Германия се проведоха през лятото на 2014 г., след което бяха одобрени през 2015 г. Министърът на транспорта Александър Добринд (Alexander Dobrindt) разкри плановете за таксуване на чужденците от началото на 2016 г., но проектът бе забавен, след като Европейската комисия зави, че това ще е дискриминационно и против правилата на ЕС. 

Малко след това бяха представени промени в текстовете на закона, включително въвеждането на точката за екологични автомобили и по-късите пътувания, като така се покриха исканията на Комисията. Сега новият закон се изправя пред друго предизвикателство. Добринд е отказал да направи изключения за тол таксите в пограничните райони в страната, отправени от Бундесрата, а някои провинции протестират срещу това. Саарланд и Ринеланд-Палатинате са изявили готовност да отнесат въпроса до комитета, който прави връзката между двете камари на парламента. 

Според Reuters, това може да отложи одобрението на закона до федералните избори на 24 септември. Ако той бъде одобрен, предварителните изчисления показват, че таксите биха генерирали около 500 млн. евро всяка година. 

В момента няма никаква яснота за размера на таксите, но най-вероятно максималната годишна такса за автомобил с чужда регистрация ще възлиза на около 130 евро.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!