Шофьорът на тира, поради заспиване, първо минава в дясната част на платното, след това завива наляво отива в разделителната мантинела, обръща се и блокира и двете платна на АМ „Тракия“. Взехме веднага мерки, започнахме разчистване. Самото преобръщане обаче на 50-тонната композиция е доста сериозно изпитания. Товарът е под митнически контрол. Никой нищо не може да пипа без да дойдат митническите власти. Това каза председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ инженер Дончо Атанасов в ефира на БНТ, коментирайки вчерашния инцидент на аутобана.
„Това е основната причина за забавянето. Автомагистралата не сме я затваряли, но задръстване имаше заради високия трафик“, добави той.

Той подчерта, че при огромния брой тирове по пътната мрежа един е достатъчен да създаде проблеми. „Друг ТИР на „Тракия“ поради безкрайно износени гуми успя да блокира магистралата. Изтеглихме го. Но след това блокира шест снегопочистващи машини. Сами виждате, че липсата на гуми и 6000 или 7000 тира могат да блокират автомагистралата. Изводът от тези произшествия е, че никога шофьорите не трябва да тръгват с летни или зимни износени гуми, особено в планинските проходи. Ако автомобилът е с летни гуми и на пет милиметра сняг не може да потегли и създава големи проблеми. За този проблем държавата харчи неимоверно много пари“, каза Атанасов.

По думите му, в последно време започва и подаването на фалшиви сигнали за задръствания и закъсали автомобили. „Вчера има поне едно 15-20 сигнала – в Монтана, Перник, Кюстендил. На такива сигнали са били изпратени минимум 15 машини. Те са били пренасочени. България има пътна мрежа колкото обиколката на екватора. поддръжката ѝ е доста сериозна задача“, каза още той.
Атанасов подчерта, че фирмите,  с които има договори за зимно поддържане, са достатъчно опитни и подготвени. Те постоянно се следят. По думите му, всичките машини за почистване на сняг вчера са били на мястото си. Ако някъде има пропуски, ще има санкции.
 
Опасни участъци, където има най-много катастрофи, се анализират по много сериозен начин. В постоянно сме връзка с КАТ. Всеки месец се отчитат всичките ПТП-а до най-малката подробност защо са станали, увери Атанасов.

Попитан за Микре, той увери, че за този участък агенцията е направила всичко необходимо. „Той е привилегирован от гледна точка на финансиране. Мантинели, маркировка, колчета – всичко е перфектно. Над половин милион е даден за поддръжката му. Вчера е разпореден нов одит. Драстичното нарушаване на Закона за пътищата обаче създава проблеми на всички ведомства. „Да тръгнеш да изпреварваш при непрекъсната линия, при този трафик, вдигнал се 2,.5 през последните години? Радикалното решение е строителството на автомагистрала „Хемус““, бе категоричен Атанасов.