Прочетете договора си, след което по най-бързия начин се свържете с вашия туроператор. Това съветват от Българската асоциация на туроператорите българите, които имат резервирани почивки или екскурзии до областта Атика в Гърция в следващите дни.
 
От Европейския потребителски център допълват, че можем да поискаме датата на пътуването ни да бъде сменена или да ни бъдат върнати парите, но само ако има издадено предписание да не се посещава областта от българското външно министерство или на местно ниво в Гърция, уточнява Дарик.

При форсмажорни обстоятелства, каквото е сегашното бедствие в Гърция, веднага се задействат клаузите в договорите с туроператорските агенции, стана ясно от думите на председателя на Българската асоциация на туроператорите Светлана Атанасова: "При форсмажор във всеки договор има клауза, която гарантира, че ще върнат средствата на туриста. То се задейства веднага. При едно плануване имаме неустойка, ако туристът не се е явил, но при форсмажор при конкретните условия се гарантира сигурността на туриста и ако той се откаже, туроператорът трябва да възстанови сумите, съгласно подписания договор".

Освен защитата по силата на подписания договор, имаме защитени права и като европейски потребители. 

Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център, обяснява при какви условия можем да си поискаме парите за пътуването обратно или датата му да бъде сменена: "Това зависи от официалната информация на властите, на първо място на Министерството на външните работи, дали всъщност има съобщение за това българите да не пътуват и да не посещават тази част от територията на дадена държава, или местните власти, които са издали предупреждение за гражданите да не пътуват и да не посещават тези региони. Така че, потребителите могат да се позоват на официални съобщения от властите, не на публикации в медиите. Така туроператорът няма да може да откаже изплащането на потребителите".

Ако организираме пътуването си сами, трябва да се договорим с наетия хотел за условията, при които ще променим резервацията, както и да проверим дали нямаме опцията за безплатна отмяна на резервацията. В случаи на форсмажорни обстоятелства, обезщетения не се дължат.