И ние сме за свободата на словото, но винаги има време и място, в което се налага да замълчим. Например трябва да бъдем по-сдържани и умерени, когато пред нас е застанал шефът - да знаем кога, къде и как професионално да дискутираме въпроси е изкуство, както и път към кариерния успех, пише profit.bg.

Ако искате да се изкачите по кариерната стълбица, има няколко неща, които не бива да казвате на шефа.

1. Това не е част от работата ми

На всекиму се е налагало да направи нещо, което не е част от професионалната му характеристика. Вероятно шефът ви знае това и поради това надали ще ви спечели негативни точки.

Вашата професионалната характеристика не може да бъде стриктно описана в 10 точки. Често тя е по-гъвкава и това налага от време на време задълженията ви да са по-разнообразни. Ако не проявявате разбиране и гъвкавост, това не е в интерес на компанията.

2. Не знам

Никой не очаква да знаете всичко. Когато обаче казвате „не знам“ или повдигате рамене, това карате шефа да си мисли, че дори няма да опитате. В мига, в който той свърши работата вместо вас, това не е добър знак за кариерата ви.

3. Приятелят/приятелката ми скъса с мен и не мога да мисля нормално днес  

Суровата истина е, че не всеки се интересува от личния ви живот. Последният не бива да влияе на работния ви ден и обратното.

Стремете се да поддържате добър баланс, така ще бъдете професионалисти.

4. Аз предположих, че...

Недейте да предполагате. По-добре се вземете в ръце и поемете отговорността за делата си. Не си измисляйте извинения или обвинения.

5. В предишната ми работа правехме това иначе

Предложенията са добре дошли по принцип. Бъдете смели, когато в офиса се търсят решения на проблеми. Поставяйки нещата „в миналото....“, вие се поставяте в конфронтираща позиция. А трябва да знаете, че понякога е по-добре да накарате шефа да мисли, че на него му е хрумнала блестяща идея...

6. Не мога да работя с нея

Още в училище сте имали възможността да работите заедно със съученици, които не ви харесват. Работното място не се различава. Личните конфликти трябва да бъдат оставени настрана. Научете се да играете отборно. На това му казват професионализъм.

7. Не е моя вина, негова е

Помните ли какво казахме за извиненията под формата на посочване на друг, който носи вината? Тази игра е пътят към неизрастването в кариерен план.

По-скоро обяснете защо не сте виновни, вместо да хвърляте кал по другите. Последното говори лошо за вас.

8. "Защо тя/той има ...., а аз го нямам"

Освен ако няма крещящо фаворизиране в офиса, по-добре стойте на мястото си и не задавайте въпроси за повишението или бонуса на другия.

Ако искате да повдигнете темата, действате професионално. Говорете спокойно и на точното място.