Биохрани и плодови вина са хит в конкурса „Изборът на потребителя“
Българинът приема експерименти с вкуса, предпочита малки производители
Състезаваха се 119 изделия, оценени от близо 3000 анкетирани посетители. Партньор в организирането на престижното състезание е Университетът по хранителни технологии (УХТ).
Бизнесът е настроен експериментално, а потребителите откликват положително на новостите, коментира гл. ас. д-р Георги Тосков от УХТ. Като пример той посочи сиренето лабне, което сега излиза на пазара, но стана фаворит. То се нарежда сред победителите в категория „Млечни продукти“.
При консервите интересът е към съчетанието от традиционни рецепти и иновативни технологии, каза д-р Тосков. В тази категория сред финалистите има три вида лютеница наред с екзотична паста от черен трюфел.
В категорията „Хляб и сладкарски изделия“ се откроява родопският хляб с квас, който отговаря на нагласите да се търси автентичното. Старият вкус от миналото и естествен произход на суровините – това е формулата на успешните месни продукти, изтъкна д-р Тосков. В този раздел най-много точки събра ябълкова пуска, деликатес от свинско месо и подправки в мехур.
В категориите „Кафе, чай, напитки“ и „Ядки и сушени плодове“ предпочитанията категорично са за биоизделия, затова сред наградените са био шипков нектар, био сок от червена ябълка, натурален сок от ябълка и арония, масло от черен кимион, био орехово масло.
Голямата изненада е в категория „Вино“, където отличените продукти са най-много. Потребителите харесват по-интересни интерпретации с плодов вкус, отбеляза д-р Тосков. Сред победителите са боровинково вино, череша с мерло, купаж от сира и марселан, но има и класически варианти, като гъмза, мелнишко вино, розе и други.
В раздел „Спиртни напитки“ също се акцентира на екзотичното, там се откроиха дюлева ракия и яйчен ликьор с шоколад.
Българите вече обръщат голямо внимание какво слагат на трапезата си, предпочитат здравословни храни и изделия на малки производители, с които могат да имат контакт и да получат информация, обобщи д-р Тосков.
Той посочи, че за всички продукти от конкурса са дадени изключително високи оценки от взискателното жури на потребителите, като българските марки доминират в класацията. Голямата награда – плакет, взимат 20 изделия, а с грамоти са отличени други 31, но разликата в резултатите между двете групи е много малка.
Това е още едно доказателство, че производителите на храни и напитки у нас вече работят в по-висока орбита и пазарът скоро ще изглежда по различен начин, коментира д-р Иван Соколов, главен директор на Международен панаир Пловдив.
Комисия от Университета по хранителни технологии обобщи резултатите от мащабното проучване на потребителските нагласи, което се проведе в рамките на изложбите „Фудтех“, „Винария“ и „Вкусове от Италия“
Последвайте ни