Брюксел рекламира със 700 бона сафари в ма'алата във Видин и Монтана
Проектът за реклама на маршрутите се финансира по трансграничната програма с Румъния
Туристически маршрути по ромските къщи от двете страни на река Дунав се рекламират с пари от Европа. Близо 700 000 лева или 358 051,22 евро е стойността на проекта, който се финансира от Брюксел чрез програмата за трансгранично сътрудничество между България и Румъния, пише Труд.
Парите отиват за популяризиране на ромската култура от двете страни на границите, издаване на брошури и изготвяне на пет маршрута за бъдещи туристи. Новата ромска дестинация у нас се рекламираше по време на най-голямото специализирано изложение “Ваканция и спа”, което се проведе в София преди дни.
Под мотото на програмата “Инвестираме във вашето бъдеще!” е издаден и луксозен каталог от сто страници със снимки от битието в ромските села и списък с препоръчителни места за хранене и настаняване у нас и в съседна Румъния, в които да опознаете отблизо ромската култура.
В него като “съкровища на ромите” са посочени различни типични за ромите професии като тухлари, ковачи, калайджии, музиканти, както и празници и легенди на етноса.
Разказани са историите на занаятчиите, традициите на ромите и са посочени махалите, в които да срещнете представителите им. Освен това от изданието можете да научите и традиционни ромски готварски рецепти.
За да изпълнят проекта участниците от Cross Border Assosiation E(quilibrum) Enviroment от Крайова, Сдружение “Регионални партньорства за устойчиво развитие – Видин” и “Агенция за регионално развитие и Бизнес център 2000”, Монтана са написали изследване на традиционната култура на ромите и са оценили възможностите за привличане на гости, които да се запознаят с тези традиции.
Освен това са организирани ромски фестивали и е взето участие в туристически изложения.
В стратегията от 200 страници към проекта са записани всички онези думи, които можете да намерите в почти всеки документ, платен с пари от Брюксел.
Препоръчват се повече инвестиции в инфраструктура, засилване на публично-частвното партньорство, въвличане на местната общност в привличането на туристи и разпределянето на бъдещата печалба от реализираните маршрути с местната общност, “създаване на положителни туристически изживявания” и куп други неща, които стоят добре на хартия. Както и да се вземат мерки бъдещите гости в ромските махали да не причинят културен шок на представителите на етноса.
Проектът приключва на 26 февруари, като не е ясно колко туристи ще пристигнат във Видин и Монтана в резултат на похарчените хиляди евро.
Последвайте ни
12 Коментара: