Кметове искат среща с президента заради старите трошки
„Това, което в последно време забелязваме, е, че действително се манипулира с данъка на автомобилите, като още през 2015 г. общото събрание на НСОРБ гласува Законът за местни данъци и такси да бъде изцяло нов. Бих казал, че с добрата комуникация с правителството в последните години успяхме да променим някои неща в закона, като едно от тях беше за данъка на автомобилите. Като тук мога да вмъкна, че това е една от мерките, които ЕС прилага най-вече за чистотата на въздуха. С тази мярка не се вдига толкова драстично данъка на автомобилите - това ще стане с от 5 до 10 лв. на година. И в крайна сметка с тези 55 ст., които се получават, подпомагаме въздуха да бъде по-чист в нашите общини“, обясни той.
Председателят на УС на НСОРБ посочи, че Законът за местни данъци и такси е бил в интернет и всеки един от заинтересованите лица е можел да възрази срещу него. „Но за да се стигне до тези промени, НСОРБ сме търсили становища от всички български общини и сме стигнали до преработване специално на тази част за данъка на автомобили. И промените са одобрени, като те са най-вече в два аспекта – екологични и остарялата база на превозните средства. Допитвали сме се не само до малките общини, а до всички. Като НСОРБ ние защитаваме интереса на местната власт пред изпълнителната и действително в последните години се случват много добри неща. Създаването също така на електронни услуги за платен данък при преминаването на технически преглед също дадоха добри резултати“, каза още инж. Панов.
Той посочи още, че общинските съвети трябва да определят данъка в диапазони, съгласно закона, като до 31 януари те трябва да излязат с предложения и решения как да бъде променен този данък.
„Искам да препоръчам на колегите от общините да разработят няколко варианта и да покажат на гражданите как този данък ще бъде увеличен. А президентът е добре да изслуша НСОРБ, за да обясним по какъв начин се е стигнало до тази промяна в Закона за местните данъци и такси в частта данък върху автомобили. Защото тя няма да засегне толкова хората, които имат стари автомобили – таксата ще бъде минимална. В НСОРБ винаги сме се стремели всички промени да стават поетапно, за да дишаме по-чист въздух. Надяваме се президентът да определи дата за среща, за да му обясним с цифри промените“, коментира инж. Панов.
Справедливо е, който замърсява повече, да плаща повече и не бива на гребена на популизма да се връщаме назад, каза от своя страна кметът на Стара Загора Живко Тодоров. „Превърнали сме се в гробницата на Европа за стари автомобили. Положението не е добро, въздухът се замърсява. И логиката е, че всеки, който замърсява повече, трябва да плаща повече. И промените в закона в момента отговарят именно на този дух. Справедливо ли е ако има двама души и единият не замърсява толкова атмосферата, а до него има друг гражданин със стар автомобил, който замърсява повече, вторият да плаща по-малко данъци, а да замърсява повече? Къде е логиката? И нека всички институции в държавата да се държат по-адекватно и логично, защото тази промяна е промяна на бъдещето. Ако искаме да имаме по-добри условия за живот на децата в градовете, ние трябва да им ги осигурим“, заяви той.
Кметът на Стара Загора посочи, че София е пренаселена и лично на него му е трябвал един час, за да стигне до центъра. „В кой друг голям европейски град е така? И затова смятам ,че на гребена на популизма не бива да ни връщат назад - там, където не искаме да бъдем. Искаме да имаме модерни, добре развити и чисти градове. И да пестим. А ще пестим от жертви по пътищата, когато има по-сигурни автомобили. Защото преди седмица-две стана голяма катастрофа на пътя Стара Загора – Казанлък и именно в един такъв стар, изгнил автомобил загинаха двама млади души. Очевидно е, че трябва да се вземат мерки и тази промяна е в правилната посока и ние настояваме за нея. И ще изкажем своите доводи и на една среща при президента, за да защитим гражданите си“, каза още Тодоров.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ
Последвайте ни
0 Коментара: