Едва половината от приходите от вход за Перперикон влизат в общинската хазна, пише kardjali.bgvesti.net. Голяма част от парите, които оставят туристите не се събират от Регионалния исторически музей, въпреки,че това задължение му е възложено от местния парламент.
Вместо общината частни лица трупат солидни приходи, примамвайки гостите на скалния град на траките. Това заяви за Кърджали бг вести лидерът на местните социалисти и общински съветник Георги Кючюков. Той се аргументира с това, че на общинския паркинг годишно спират около 700 автобуса и 10 000 коли. От тях въз основа на средната бройка на пътниците, които се качват на крепостта може да се изчисли, че постъпленията трябва да са около 80 000 лева, включващи вход,такса за паркинг и беседи. В същото време има и безплатен паркинг. На него спират 300 автобуса и 5000 коли годишно. Не е ясно къде отиват парите от туристите, които слизат там и също плащат вход и беседи, казва още Кючюкюв. Той посочи за виновници жители на село Болярци, които се криели в храстите, причаквайки гостите на комплекса. Най активен бил Мюмюн. Той се представял за служител на общината и на музея. Прибирал входната такса и развеждал туристите из крепостта. Накрая ги изнудвал за пари. Ако откажели ги заплашвал. Стигнало се до там,че гостенка на комплекса се оплаквала, че й правел неприлични жестове. <br /> <br /> Проблемът не е от вчера. Многократно е викана полиция. Бе поставен монетен автомат за вход, но той само за две седмици е повреждан пет пъти, сподели Кючюков. Според него вината за тази ситуация е на музея и общината, които не вземат мерки. Общинските съветници задължиха директора на музея Павел Петков да представи на заседание на местния парламент отчет за събираемостта на приходите. Вчера на сесия Павел Петков обяви, че приходите от Перперикон от началото на годината до сега са 83 998 лева. На обекта работят 4 музейни работници, от които един екскурзовод. Общината допълнително финансира тези бройки с 10 000 лева, но за това са разходвани 23 940 лева. Те отиват не само за заплати но за тоалетни и телефони,обяви Петков. <br /> <br /> Председателката на комисията по младежки дейности и туризъм Веселина Юрукова заяви, че няколко пъти е разговаряно да се вземат мерки, но такива не са предприети. Искаме прозрачност и план за действие, каза Юрукова. Тя предложи съветниците да задължат Павел Петков и общинска администрация да подготвят общ план за действие за обслужване на посетителите. Инвестициите, които прави на обекта община Кърджали са големи, а обслужването е некачествено, категоричен бе Кючюков на сесията. Съветниците единодушно задължиха община и музей да предложат спешни мерки./БЛИЦ<br />