Криминален психолог с нова жестока версия за бруталното убийство на 11-годишната Никол
По думите му понякога те се стараят явно към подражание, към решаване на проблеми чрез определено насилие, което потвърждава принципа на старозаветната реципрочност: „Око за око – зъб за зъб“. „Причината на първо място е свързана с т.нар. „триада на насилието“. Как да разпознаем малкото дете, че то е агресивно и може да се превърне от агресивна личност в престъпник, а даже и в убиец? Тук психолозите наблюдават, когато едно дете даже още не е тръгнало на детска градина, когато има нощно напикаване без осезателна причина, когато започва да извършва палежи вкъщи, пали вестници и др., когато започва необмислено мъчене на животни – котки, кучета и т.н., а от там и на други деца“, допълни той и посочи, че е имал случай, когато в детската градина едно дете е било вързало с пластмасови белезници друго и когато са го попитали защо, то е казало, че не знае.
„Ако се върна по-назад през 2000-2001 г., когато две ученички в Пловдив убиха съученичката си. Когато ги попитах защо, те казаха: „Ей така. Тя носи по-хубави дрехи от нас, има си приятел и получава по-добри оценки“. Ето, виждате, има някакви мотиви. Но те, когато я бяха убили и инсценирали запалването й на тавана с бутилка бензин, те фактически търсеха собственото си утвърждаване и нямаха абсолютно никакво чувство за вина. Не изпитваха такова. Все едно, че бяха убили муха. Подобен случай имаше в Перник, когато Кристиян уби Кристин, наряза го на парчета и му извади органите“, припомни проф. Ганчевски. По думите му подобна ситуация, която е свързана с едно жестоко самоутвърждаване и когато това е с цел наслада от насилието, това вече фактически формира и тези, които извършват точно такива престъпления, свързани с лишаване от живот или убийство.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!
Последвайте ни