Дали Пловдив ще има S-Bahn градска железница? Това ще бъде решено от бъдещите проектанти на новия Общ устройствен план на града.
 
Победители в обществената поръчка за нова концептуална рамка за развитието на Пловдив в следващите 25 години е именно софийската  „Булплан”, който разработиха идейната платформа за ОУП и бе приета от общинския съвет. В рамката й бе заложено именно изграждането на S-Bahn градска железница, а през годините Община Пловдив поиска над 10 парцела с площ от над 20 000 кв.м от държавата, за реализирането на проекта.
 
Проектът за градската железница не е нов, той е още от 1985 година, като през годините е претърпял няколко промени. Имаше период, в който дори се движеха вътрешноградски влакове.
 
В идейната платформа е заложено изграждането на  S-Bahn железопътна система, която да бъде ползвана от пловдивчани и по този начин да се намали трафикът, катастрофите и вредните емисии.
 
Транспортната система S-Bahn може да работи както в Пловдив, така и по направленията Пещера, Панагюрище, Карлово, Хисаря, Асеновград.
 
 Идеята е отсечката гара Филипово - Централна гара Пловдив (посока север - юг) да се освободи от тежкотоварен жп трафик и да остане единствено за пътници. Ако това се случи, по автономните релсови трасета може да се развива максимална скорост в града около 60 километра в час или средна скорост 32-38 километра в час",
 
Бъдещият S-Bahn би ползвал около 47 км жп пътища. Инфраструктурата е собственост на НКЖИ, но ако товарният трафик бъде спрян и трасета се включат в автоматизираното управление на жп трафика, те могат да станат съставна част от мрежата на градския транспорт на Пловдив и да следват неговите правила - светофари и спирки, както е нормално за един град.
 
Засега не може да прогнозира приблизителната стойност на пловдивския S-Bahn, защото още няма изготвен идеен проект. Инвестиционни усилия ще трябват и за електрическите мотриси и вагони, за местата за прекачване, за местоположението на масовите паркинги и гаражи, свързани със системата Park&Ride (паркирай и пътувай), която би съпътствала въвеждането на S-Bahn.
 
Заданието, което ще разработят проектантите от „Булплан”, трябва да е готово до 1 година и е на стойност 700 хил. лева. То ще даде и насоки за разрастването на града. Кметът Иван Тотев вече бе заявил, че в новия ОУП трябва да се направи така, че да се премахнат всички земеделски земи, а на тяхно място да има квартали с ниско строителство до 10 метра.