Опасен ЖП прелез дебне своите жертви в Пловдив
От железниците настояват за спешен ремонт на общинското съоръжение, строено през 60-те години на миналия век
Падащи бетонни късове застрашават влаковете, които минават под Карловския надлез в Пловдив, пише GlasNews.bg.
От железниците настояват за спешен ремонт на общинското съоръжение, строено през 60-те години на миналия век. Липсата на средства обаче спъва реконструкцията повече от три години.
Железопътният надлез минава над линията между гарите "Филипово" и Скутаре. По трасето ежедневно минават пътнически и товарни влакове. Пресичат и служители на близката индустриална зона, въпреки липсата на прелез и сигнализация.
"От гледна точка на безопасността би трябвало нещо да се направи там", каза инж. Павел Янчев.
След направен оглед, експерти се опасяват от възможни инциденти.
"Ние намираме непрекъснато нови паднали камъни... при удар с влак може да стане трагичен инцидент", каза Евгени Чолаков – Железопътна секция - Пловдив.
От общината признават, че състоянието на надлеза не е добро. И обещават да се направи обстойно конструктивно обследване с процедура по закона за обществените поръчки. Така обаче не е ясно кога ще започне реалният ремонт, съобщи БНТ.
"Трябва спешно да се вземат аварийни мерки. Цялостен ремонт може да продължи години – подготовката, финансирането, това не е решение за нас", каза още Евгени Чолаков – Железопътна секция - Пловдив.
В бюджета на общината не са предвидени средства за ремонт на надлеза. Затова ще се търси помощ от държавата. Областният управител на Пловдив също иска да се вземат мерки и да се провери състоянието на всички подобни съоръжения.
"Ако не навреме това съоръжение мостово не се ремонтира, силно му се скъсява неговия живот и след време ще се стигне до по-големи разходи", каза инж. Илия Зюмбилев – областен управител.
Според НКЖИ на първо време могат да се махнат останалите в конструкцията бетонни късове и да се укрепят висящите кабели.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
2 Коментара: