Пак далавера: Фирма искала 1 стотинка за чадър на плаж Бургас-Север, но шалтета и масите излизат солено
КЗК отряза „Уотърсайд“, която обжалва концесията на „Палм инвест“
На 23 ноември е излязло становището на комисията, публикувано на 27 ноември, което категорично отрязва претенциите на „Уотърсайд“ и описва в мотивите си защо.
Интересното е, че спечелилата фирма „Палм инвест“ и „Уотърсайд“ са дали в офертите си за стопанисване на плаж Бургас – Север на една и съща цена – 1 ст. за чадър и шезлонг.
Разликата обаче е в това, че вторите са написали, че таксата за чадър и шезлонг ще е 0.01 лв. с ДДС, а първите – „Палм инвест“, които са спечелили стопанисването на бургаския плаж, са написали в офертата си 0.01 лв., но без ДДС.
Това е и една от причините фирма „Уотърсайд“ да облажва процедурата по спечелване на концесията.
Видно от мотивите на КЗК обаче става ясно, че облажващата фирма не е сметнала добре, че не съществува парична единица, с която да се събира таксата от плажуващите, а именно 1.2 лв.
По-надолу в мотивите на Комисията се обяснява, че с ДДС сумата, която трябва да се плати за чадър и шезлонг, сметката е 0.12 лв. и възраженията на „Уотърсайд“ в случая са неоснователни.
По-важно е обаче да се отбележи, че КЗК е забелязала разминавания в офертата на обжалвалата фирма, а именно, че тя предлага цена на чадър и шезлонг по 1 ст., но в сметките си е записала, че от тази услуга очаква да си възвърне приходи в размер на 3.939 лв. от чадъри и шезлонги, но в офертата му има заложен и още един приход – в размер на 95 516 лв., които концесионерът щял да си възвърне под формата на шалтета, масички и шатри.
Това е именно скандалът с концесионера на плаж „Нестинарка“ в Царево от тази година, който се гордееше, че има най-ниската такса за чадър и шезлонг – 39 ст., а плажуващите плащаха по 20 лв. за шалтета, шатри и масички.
Оказва се, че за щастие в Бургас тази практика е била своевременно пресечена да се случи следващото лято.
„Чрез заплащането на допълнителни плажни услуги се заобикаля изискването за заплащане на конкретна цена за чадър и шезлонг“, са мотивите на Комисията за защита на конкуренцията.
Комисията е забелязала и други разминавания в офертата на кандидатстващата фирма, а впоследствие и обжалваща процедурата – „Уотърсайд“. Едното е, че тя залага 10 обекта за бързо хранене с допълнителна площ към тях и отваряне на 4 търговски обекта, а по-надолу в обясненията ставало ясно, че фирмата искала да има 17 обекта – това също е посочено като разминаване колко всъщност обекта ще има на плажа. „Финансовото предложение е неясно, противоречиво и необосновано“, категорични са от КЗК.
Освен това „Уотърсайд“ предлагала да поддържа и чисти плажа целогодишно, а в раздел за заплати на чистачите били предвидени заплати само за 4 месеца
Обжалващата фирма изтъкнала също факта, че спечелилата фирма „Палм инвест“ не е със седалище в Бургас, КЗК обаче е категорична, че това е неоснователен мотив.
В офертата си загубилият участник изтъкнал също, че притежава техника за почистване на плажа, а в разчетите му ставало ясно, че няма такава техника и той възнамерява да купува или наема такава.
Изводът след жалбата на КЗК е, че „Палм инвест“ е спечелила, защото са дали най-добрата оферта за цена, хигиенно почистване и стратегия за развитие и популяризация на плаж Бургас – Север.
В заключение Комисията за защита на конкуренцията оставя без уважение жалбата на „Уотърсайд“.
Последвайте ни
0 Коментара: