Прегазеният от влак служител на НКЖИ, който работил по ремонта на релсите между гарите Телиш и Горни Дъбник, е поредният тежък инцидент в железниците, който показва пропуски в организацията и работата на служителите.

В инцидента, станал късно снощи, е пострадал и втори служител, който е настанен в болница. Причините се изясняват, закъснението на влаковете по линията за Варна е голямо, а транспортният министър разпореди спешна проверка на НКЖИ заради зачестилите ж.п. инциденти.

По време на ремонт на жп линията между гарите Телиш и Горни Дъбник, при слизане от специализирана машина, техническия реководител снощи е блъснат от преминаващия по съседните релси влак. Трагедията се случва вчера вечерта. Скоростта в тази отсечка е 110 км ч.

"В следствие на удара локомотивният машинист предприема бързо спиране. Влакът спира на около 700-800 метра от мястото на удара. Вторият човек е леко завъртян от въздушната струя, повлечен, но е жив, адекватен, с охлузвания и натъртвания и е на лечение в болницата в Плевен", посочи пред БНТ Бойчо Скробански от Националния борд за разследване на произшествия в жп транспорта.

Главният инженер, който на косъм се разминава от смъртта, е настанен в болницата в Плевен и е в стабилно състояние.

"В момента се намира в гръдна хирургия в УМБАЛ "Странски" също е стабилизирано състояние, в реанимационно отделение. Там нещата са стабилни", информира д-р Галя Кондева, служебен министър на здравеопазването.

Според НКЖИ най-вероятната причина за тежкия инцидент е нарушение на инструкциите по безопасност. След случая институциите започнаха разследване защо се е стигнало до трагичния инцидент.

"Ще изследваме всичко, очевидно мнението на разследващите е, че е имало неспазване на правилата за безопасност на служителите, които не са слезли от правилната страна, но ние ще изследваме по веригата били ли са инструктирани, как е назначен този ремонт", заяви Владимир Николов, административен ръководител на Районна прокуратура "Плевен".

"Изключително обезпокоително е това, че наблюдаваме напоследък натрупване на нарушения на условията за безопасност при работа и неспазване на условията за безопасност в системата на жп транспорта.

Още по-лошо е, че наблюдаваме възможността на субективния фактор да влияе все повече за сметка на другите условия, които го елиминират.

С други думи колкото по-голяма вероятност има да има човешка грешка и да се допусне пропуск, толкова по-често ще се случват тези неща", добави Марио Нинов, главен експерт КТ "Подкрепа".

"В такива големи организации, които управляват транспорта и инфраструктура, трябва да има работеща система за управление на качеството. Тази система трябва да анализира проблемите, които довеждат до това да има човешки жертви.

Затова съм възложил спешна проверка с къс срок, какви са проблемите, които са довели до тези инциденти и проблемите в НКЖИ.

На база на констатираното ще вземем мерки и всеки, ще си понесе своята отговорност за да бъде осигурен процесът на работа в НКЖИ", категоричен беше Георги Гвоздейков, служебен министър на транспорта и съобщенията.

Когато проверките приключат ще бъдат взети мерки. Мерки ще бъдат предприети на база на проверки, уточни още транспортния министър. Има натрупване на случаи на нарушения в безопасността на жп транспорта посочват експерти. Заради инцидента край Горни Дъбник бързият влак София-Варна закъсня с повече от 5 часа.

В началото на юни локомотив в Лом осъмна с прерязани спирачки, а влак блъсна човек край Повеляново.

В края на май пък пътнически влак се сблъска с локомотив на Централна гара в София.