Тротинеткаджиите в този БГ град загазиха, ето защо
В Стара Загора затягат правилата и контролът за движение на тези превозни средства
В Стара Загора затягат контрола и създават специални правила за движението на тротинетките. Предвидени са промени в Наредбата за обществения ред при използване на превозни средства и общи площи, съгласно които движението на индивидуални електрически превозни средства в паркове и градини, в случаите на изградени велоалеи, може да става със скорост до 5 км/час.
Същото ограничение се отнася и до велосипедните алеи, предназначени за споделено използване с пешеходци, уточнява "Труд".
И в досега действащата общинска наредба максималната скорост до 20 км/час е по-ниска от допустимата до 25 км/час, регламентирана в Закона за движението по пътищата. Но въпреки това, специалните правила се налагат заради множеството нарушения и зачестилите опасни произшествия.
Само през последните дни на пешеходната зона в града 8-годишно дете бе блъснато от тротинетка, чийто водач избяга след инцидента. Извършителят се издирва по запис на охранителна видеокамера.
При друг инцидент водач на тротинетка е паднал от нея по време на движение и е пострадал тежко, с опасност за живота.
Значителното занижаване на скоростта на движение по велоалеите се налага, тъй като то трябва да е съобразено със скоростта на придвижване на пешеходците и децата, за които са предназначени тези градски територии. Занижена на 15 км/час ще е скоростта на тротинетките в жилищните зони, ако в тях не е въведена друга по-ниска максимална скорост за автомобили. С измененията на местната наредба се въвежда и изрична забрана за движение на тротинетки по всички пешеходни зони.
Част от мерките е и прекратеният от общината меморандум с частна фирма за предоставяне на тротинетки за споделено ползване, за което кметът Живко Тодоров съобщи в края на миналата седмица.
„За съжаление, част от хората, които ги управляват, не спазват ограниченията и правилата... Другата причина е неспазването на меморандума. Ние искаме правилата в община Стара Загора да се следват стриктно, да няма условия за злополуки, да няма проблеми, да няма наранени деца“, коментира той.
От Града на липите припомниха, че общините все още не могат да създадат общинска полиция, въпреки че предложението е стигнало до парламента още преди десетина години. Засега кметовете могат да ползват служители на МВР, но това струва скъпо.
„За един полицай плащаме по 5 хил. лева!“, отбеляза Тодоров.
Засилен контрол при използването на тротинетки бе въведен от средата на юли и в община Сливен. През периода бяха конфискувани 10 велосипеда и 6 тротинетки за това, че се движат на забранени места - пешеходни зони, детски и спортни площадки, паркове, площади, тротоарни площи.
Двуколесните превозни средства ще бъдат върнати на собствениците, след като си платят наложената им глоба. Размерът варира от 200 до 500 лева.
Последвайте ни
0 Коментара: