Името на Албена Вулева всява страх и паника сред т. нар. шоубизнес. Родните знаменитости треперят да не попаднат в устата й, тъй като е до болка откровена и остра в коментарите си.
Участието й в „Звездни стажанти” го доказва, а пред „ШОУ” журналистката ни завежда в задкулисието на формата и разкрива какво стои зад победата на 100 Кила. Прави на пух и прах рапъра, както и бизнесмена Стефан Шарлопов, който го играеше главна фигура в риалити продукцията.
 

24_vuleva1.jpg- Албена, доволна ли си от участието си в „Звездни стажанти” и трябваше ли да бъдеш уволнена?
- Доволна съм от моето си представяне. Що се отнася до уволнението ми, то беше капакът на падението на Шарлопов, което можеше да си позволи в рамките на предаването. Той се изложи най-много и срина своя авторитет, ако изобщо е имал такъв, защото не беше познат и известен на всички хора. Направи безброй много гафове именно от бизнес и мениджърско естество. И пикът на всичко беше моето уволнение.

Ние видяхме всъщност един човек, който саботира своите съотборници и проваля конкретна задача, т. е. той проваля бизнеса ти и срива всичко, заради свои лични вражди или съревнования с някой вътре. 100 Кила не работеше през повечето време, с нищо не е блеснал. А Шарлопов го оставяше, защото, например, е от ромските малцинства и той ги харесва. А уволняваше хора, които са работили и са направили нещо. В един реален бизнес, ако оставиш саботьора и бездарника, за сметка на образованите и качествени служители, ти ще се окажеш една

бутафорна фигура в шоу програма на дърти години

Моето уволнение е едно фиаско за мениджърските умения на самия Шарлопов. Веднага стана ясно, че това е някаква сценарна нужда да бъда аз уволнена. Вероятно, за да може бруталният ромски представител (100 Кила – б. а.) да изпъкне, защото в мое присъствие той беше сложен там, където трябва да се намира – да кротува в ъгъла. Не можеш да скачаш с незавършен осми клас по главите на доказани и образовани хора.

Но това не е някакъв негов проблем, защото ние много добре знаем ромските малцинства как са. Явор е един типичен представител на ромското малцинство и няма как да се учудваме на поведението му. Странното е, че останалите не противодействаха, а най-неприятното е, че продукцията толерира това нещо и едва ли не го прави пример за подражание. Без да си учил, без да имаш качества и да си абсолютно бездарен, някой те нарочва и започва да те лансира и ти можеш да просперираш, без да имаш лични качества.

Иначе самото уволнение като такова не е проблем, стига те да си бяха направили елементарния труд да измислят аргументи, които да минат. Но аргументът: „Аз няма да уволня ромския представител, защото няма. Ти можеш всичко да си направила, но аз не мога да те надприказвам”, няма как да мине. Аз съм си много доволна, винаги вземам правилната страна и затова се представям достойно. Не се излагам.

- Защо не успяхте да се сработите с Явор?
- Виж сега, той Явор с никого не успя да се сработи, както целият му етнос не се сработва с България години наред. Това същество е типичен представител на неговия етнос. Те са социално неприемливи, неконтролируеми и той показа едно нагло, арогантно и безпардонно поведение. Скачаше по главата на съотборниците си, брутално се налагаше и ги беше притиснал в ъгъла. Никой не искаше да му противодейства, за

да не стане още по-гнусно и те да се омърсят

Гадно е да се бориш с простотията, защото и ти трябва да слезеш на това ниво, за да те разбере простакът, трябва с неговия език да му говориш. Неприятно им е на хората да се занимават с това, но трябва. Аз като отидох в мъжкия отбор, видях Тити Папазов и Юлиан Константинов, доказали се мъже в своите професии, как ромският представител с незавършен осми клас ги тъпче, ходят по тирлици и не смеят гък да кажат.

Съществото 100 Кила е абсолютно некомуникативно, злобно, невъзпитано и няма как да се сработиш с него. След като му направих забележка, той разбра и се сви в ъгъла. По този начин може да се работи с него, а не да го оставиш да ти се катери по главата. Но той сам по себе си не е проблем, защото в България не е като да не сме виждали роми. Като се качиш в градския транспорт, те настъпват такива по краката и главата, подсмърчат сополи около теб и т. н. Въпросът е, че самата продукция и набеденият за бизнесмен Шарлопов не поеха своята отговорност, не дадоха правилен пример, не направиха някакво послание от екрана. А легализирахме наглостта на цял един етнос - “с нахалство към прогрес”. Много тъжно, но това се получи.

24_vuleva2.jpg
Албена смята уволнението си за тотално падение на продукцията

- Килата намекна за някакви стари предавания, в които явно си го подиграла по някакъв начин?

- Аз въобще не го знам този човек кой е. Видях го в това предаване. По времето на „Сигнално жълто” той изобщо не е бил известен, а на мен специално и след това. Аз не знам от къде Шарлопов е запознат с него, петте му деца това ли слушат вкъщи? Направих си труда да видя какво е сътворил този човек, защото дядо Шарлопов все повтаряше колко е креативен. Викам си: „Чакай да видя. В предаването не го видяхме да е креативен, може пък навън”. Видях как пее

„п*тки на масата”

и после спрях да гледам, защото не се знаеше какво още можеше да видя. Не ми е познат този човек от никъде, та чак пък да съм се занимавала с него. Това е единствената му творба, която си пуснах. Мернах още една, която се казваше „Сливенският кашкавал”, но просто нямах смелост да я пусна, защото не се знаеше от къде може да извира този кашкавал (смее се).

Нямаме стари вражди с него, но като всеки ром той е достатъчно хитър и прозорлив, имат я вродена тази хитрост да усещат от къде може да им дойде дебелият край. Много добре беше усетил, че с мен такива циркове не може да играе, няма как да ми се прави на звезда. Дошъл ми от Аспарухово в София, преди ми ял циганска баница, а сега софийска! На мен ми е все тая, защото аз цял живот съм си била тук в София, не съм от никоя махала излязла. Да ми се звездее някакъв неук човек, просто няма как да стане и той много добре го беше усетил и затова, още преди да ме пратят в техния отбор, той имаше едно опасение от мен. След моето изгонване той тройно изнагля, като че ли празнуваше Банго Васил!

Толкова се радваше, че са ме махнали и ще може да си разиграва коня, защото другите са слаба ракия и никой няма да иска да го постави на мястото му. Както и в цялата страна никой не иска да ги слага там, където им е мястото. И винаги се намира един Шарлопов – я държавата, я някое министерство, което да ги бута напред и да ги стоварва с камиони на нормалните българи - да ги храним с нашите данъци. Той проблемът е много голям, не става въпрос за едно шоу. Ние тук виждаме един мини модел – взели сме един необразован и нагъл ром, който го бутаме и мачкаме останалите. Ей така става и в държавата – циганите крадат ток, билети не плащат, нашите данъци ги хранят и те си разиграват коня, а ние стоим в ъгъла, защото дори Европейският съюз няма да ни защити, понеже не сме роми. Това е положението.

24_vuleva3.jpg

- Но има и участници, които твърдят, че Килата е креативен, не е мнение само на Шарлопов?
- Народът, особено българският, има неприятното качество да бъде овца. Шарлопов повтаряше тази реплика, не знам от къде е чул думата креативен. 100 Кила имаше две задачи, в които се изяви като проджект мениджър – в едната продаваха дюнери и спечелиха благодарение на Пламен, който докара приятелите си да напазаруват за по 300-400 лв. Другата задача беше, когато правехме вайръл видео и ромът спечели с възстановка на цигански катун – безобразен кич, цигания, стоп кадър на ромската махала, където беше вързал една коза за дърво и каза, че това било еднорог. Липсваше само един килим да перат отпред и да опнат просторите и щеше да е върхът.

Това са двете идеи и креативността на ромския представител.

Той твърди, че и приказката е измислил, което изобщо не е така. Аз предложих да използваме него за история на приказката, като най-лесно смилаем сюжет, защото останалите сме с по-трудни съдби и не е за 4-5-годишни деца. Неговата е най-елементарна –

от бедността тръгнал да пее

и успял да се измъкне от там. Оттук насетне той нищо не е измислил, само е доукрасил, което е нормално – остава аз да му разказвам живота! Аз всъщност го и разказах, де! Неговият принос към приказката беше да напише 4 рими, които бяха толкова бездарно написани, че не знам този човек как си изкарва хляба с рап и не е умрял от глад. Защо сега един възрастен човек, Шарлопов, баща на пет деца, не спира да повтаря като развален грамофон, че това нещо е креативно?.. Не знам как той ще се измие от този срам и кой въобще ще го вземе него насериозно в бизнес средите, след като за него е креативно да вържеш коза за дърво. Не знам къде му е летвата на този човек, сигурно някъде в мините е заровена! Изключителен позор! Тези номера не могат да минат и пред деца, а все пак продукцията е за възрастни хора.

Зрителят не гледа толкова внимателно, аз все пак съм участник и нещата ги взимам малко по присърце. Зрителят с едното око гледа, с другото готви. И когато чуваш в един епизод по 16 пъти, че еди-кой си е много креативен, без дори да си го гледал, само от повтарянето, се насажда такова мнение - така се лепят етикети и някакви фалшиви герои в обществото. Телевизията не е само да отидеш да се нагушиш с пари от реклама, не може само за личния си джоб и стомах да работим. Трябва да се понесе отговорността за възпитанието и даването на добър пример. В един момент трябва нещо и да даваме на това общество. Като са ти дали ефир в най-гледаната телевизия, дай и ти нещо!

А не да представяш саботьора и злобаря Явор за нещо добро, а на всички останали да намериш кусур. Това е кошмарна наглост, хитрост и пошлост и ти на това казваш, че е доброто, а всичко друго го замиташ под килима! Изкривяват се ценностите на цялото общество. Това е много опасното в случая, което ме притеснява и възмущава. А не за някакви личностни отношения със 100 Кила, 200 грама и някакви такива, които няма да видя никога повече, както и преди това не съм.

То се видя и в задачата със снимането на рекламен клип как много иновативният Явор се опита да открадне вече стара реклама на компанията и да я приложи като своя. Това са риалити форматите – има много камери и не винаги успяват да изрежат някои такива неща и всичко цъфва. Някои падат в капана дори на собствените си сценарии. Радвам се, че ме пратиха в мъжкия отбор, защото наглостта на Явор можеше да остане и незабелязана.

24_vuleva4.jpg
100 кила не крие, че присъствието на водещата го смущава и само пред нея не може да си разиграва коня

- Шарлопов твърди, че нямаш способността да признаеш, когато грешиш. Така ли е?

- Само че той не посочи къде греша, освен едно черно тиксо, което се виждаше на залепения плакат. Аз го признах обаче, наистина тиксото беше черно (смее се). Шарлопов, горкият, три часа си смука от пръстите някакви причини. Ако бяха малко по-подготвени, а трябва да бъдат, когато си имат работа с мен, да измислят адекватни аргументи! Нямаше смисъл да се заяждат за тази задача, защото пък работата на Марта, Тити и Рут беше пък върхът. Марта там на нищо не приличаше.

Била „Спящата красавица”, моля ти се. Тя освен цирк, нещо друго може ли да изиграе?! Къде беше там креативността – на една елементарна приказка не могат да й направят нормална драматургия и възстановка като хората. Реално Шарлопов нямаше никакви аргументи за моето уволнение, ама пък да се беше подготвил. Не може да седне и да казва на бялото черно и да си мисли, че аз няма да отговоря. Айде да си имаме уважението и да преценява кой стои пред него! Няма как да стоя и да му слушам глупостите. Ровили са си в носа да търсят причина да ме махнат и се хванаха за тиксото от 2 см, което въобще не се виждаше на този голям плакат.

Едно интервю на Красимир КРАСИМИРОВ

В следващия брой на "ШОУ" очаквайте продължението на разговора ни с Албена Вулева и ще разберете какво каза за останалите участници в шоуто.
 

Шоуто “Звездни стажанти” избило рибата откъм гафове

Шарлопов е една абсолютно несериозна фигура и много ядове ще бере оттук насетне. Много неща сътвори. Само вземи въпроса, който зададе на Рут – дали знае кой е бащата на Марта Вачкова?! Какво значение има бащата на Марта в играта, в която играе самата Марта Вачкова?! Какъвто ще да е баща й, той не е там с нас участник, за да го сравняваме и обсъждаме. Това е старата шуробаджанащина, с която в България години наред се борим, оплюваме и заклеймяваме и този седнал в праймтайма на телевизията и пак я бута напред.

По дяволи, кой го интересува кой е бащата на Марта! Ние самата Марта я виждаме, че за нищо не става. Сега баща й като е някой и дай да бутаме старата Марта до финал.

Да не говорим, че Шарлопов изобщо не прави разлика между маркетингова стратегия и просия. Не знам какъв му е бизнесът, но по всяка вероятност се е провалил и затова на дърти години е дошъл в телевизията. Този човек не разбра, че да звъниш на близки и познати да ги крънкаш да дойдат да си купят нещо, което продаваш, и маркетингова стратегия са две различни неща. Като бизнесмен ти на една просия не можеш да разчиташ.

Отделно това непознаване на човешкия фактор - нито едно уволнение не му е с точните аргументи. Уволни Денди, защото пиел бира, а 100 Кила ходи напушен там, не изтрезвява този човек, носи вонята на марихуана с него, но това не му е проблем на Шарлопов.

Носът му е запушен, очите му са запушени, не чува мръсни вицове, не му мирише на марихуана, само от тези марихуанни пари му се привижда някаква креативност в 100 Кила. И се радва на една коза, все едно не е виждал кози и не е бил в българско село, което така хубаво личи в него специално. Много има какво да се каже за това предаване. Още с първия сезон направо избиха рибата откъм гафове”, категорична е устатата “стажантка” Вулева.

ТОВА И ОЩЕ МНОГО ПРЕЛЮБОПИТНИ ЧЕТИВА МОЖЕ ДА ПРОЧЕТЕТЕ САМО В НОВИЯ БРОЙ НА ВЕСТНИК “ШОУ”, КОЙТО ВЕЧЕ Е НА ПАЗАРА.