Името на композитора Ефтим Чакъров се завъртя в медиите около „размирния” конкурс „Бургас и морето”. Неговата песен „В моите нощи” не беше класирана, но пък стана една от най-одумваните, след като певците Стефан Митров и Тони Димитрова едва не се хванаха за гушите на кого от двамата се „полага” тя. Митров нарече Тони „крадла”, а тя не му остана длъжна и го обвини в грубо и непрофесионално отношение. Рефер в битката стана самият композитор Ефтим Чакъров, който пред БЛИЦ внесе яснота по темата кой пил – кой пял и кой какво платил.
<strong>- С кои по-известни изпълнители и твои колеги си работил досега?<br /> </strong>- Работил съм с Маргарита Хранова, Стоян Янкулов, Петя Буюклиева, Софи Маринова, Стефан Илчев, Рени, Мария Игнатова (от &bdquo;Господари на ефира&rdquo;, тогава се изявява като поп певица под името Мари - б. а.), Райна, Ана-Мария, Георги Дюлгеров, Нора Караиванова, Стефан Митров, Наско от Б.Т.Р., Джордан и др. <br /> <br /> <strong>- Т.нар. скандал между Тони Димитрова и колегата й Стефан Митров за твоята песен &bdquo;В моите нощи&rdquo; те постави в позиция &ldquo;между чука и наковалнята&rdquo;. Нека да започнем отначало. Кога си създал песента, защото в отвореното си писмо до медиите Митров те обвинява, че тя не е нова, а създадена още през 2006 година? Вярно ли е?<br /> </strong>- Песента написах през лятото на 2006 година, без да е поръчана. Мелодията направих за една вечер, а на другата сутрин записах демото и го дадох да Боряна Маринкова (настоящ ПР на болница &bdquo;Токуда&rdquo; - б. а.) за текст, който да осмисли музиката. Записах песента с непознат изпълнител - Величка Русева от Ямбол. Препоръча ми я мой колега тонрежисьор и аз бях очарован от тембъра и техниката й на пеене. Песента беше завършена с една цел &ndash; да участва на конкурса &bdquo;Бургас и морето&rdquo;. Но селекционната комисия в Бургас подмина &bdquo;В моите нощи&rdquo; и песента потъна в забрава Няколко години по-късно аз й дадох нов живот. Песента е създадена да участва в този конкурс и явно нейната съдба е свързана с Бургас. Ако трябва да бъдем прецизни, сега тя е с нов аранжимент, променен текст и различна структура. Така че основание за тревога няма. Най-важното е, че моето спонтанно решение да участвам даде шанс на песента да стигне до повече хора, и то чрез Тони Димитрова.<br /> <br /> <strong>- Тони Димитрова обаждала ли ти се е 10 дена преди да са излезли официалните резултати за класираните песни за конкурса, за да ти я иска предварително, както твърди Митров? <br /> </strong>- Няколко дни преди крайния срок за приемане на песни предложих на Стефан да запише &quot;В моите нощи&quot; за участие в конкурса. Тогава с него работихме по друг проект, който ще остане недовършен. Продуцирах песента сам. Той нито я е платил, нито е изразил такова желание Незаконно е да нарича песента &quot;моята&quot;, както прочетох. Седмици по-късно, тъкмо приключвахме работа по новото ми студио в Асеновград, ми звъни Тони Димитрова, за да ме поздрави за хубавата песен. Точните й думи бяха, че &bdquo;В моите нощи&rdquo; &bdquo;е влязла под кожата й&rdquo;. Професионалист като Тони да определи така моята песен, е страхотно. Зарадвах се. Разбрахме се да се чуем след конкурса независимо от класирането. Едва след публикуването на резултатите уговорихме подробностите. Държа да уточня, че преди да дам песента на Тони Димитрова, се чух със Стефан съгласно етиката, като го уведомих за намерението си и дори поисках съгласието му, въпреки че по Закона на авторското право съм носител на правата като продуцент и автор на музиката и аранжимента и не се нуждая от неговото одобрение. Новият аранжимент на песента е готов, направи го Цветан Недялков от &bdquo;Ку-Ку бенд&rdquo;. Тони Димитрова залага доста на нея. <br /> <br /> <strong>- Ти продаде ли я официално на Тони Димитрова, или просто я преотстъпи за изпълнение в знак на уважението си към нея?<br /> </strong>- Заедно с авторката на текста продадохме с удоволствие песента на Тони Димитрова. Всъщност това ми е работата - продавам песни, аранжименти и студийно време срещу пари. Уважението се измерва с по-висока цена.<br /> <br /> <strong>- Оказва се, че Тони Димитрова лоялно се е обадила на Стефан Митров да го пита за тази песен, той е обяснил, че чака решението на автора - т.е. твоето, после пък той сам се е отказал. Тогава какъв е проблемът, не разбирам какви са тези упреци и обвинения?<br /> </strong>- Точно така. Мотивите на Стефан за подобно поведение след толкова години съвместна работа са загадка за мен. Квалификациите, отправени срещу Тони и мен, са проява на лош вкус, който няма да коментирам. Стефан е един от най-добрите изпълнители и да плюя по него означава да отрека годините съвместна работа и направените заедно песни. Няма да съм аз, ако го направя.<br /> <br /> <strong>- Ти самият откриваш ли някаква грешка лично в себе си, като липса на лоялност и подвеждане от твоя страна към певеца Стефан Митров?<br /> </strong>- Категорично не! За мен коректността е всичко в работата. Спецификата на професията предполага огромно его при повечето изпълнители и затова действията им са непредсказуеми. Трябва да имаш предвид бурния им личен живот, интереси и ориентация. Аз обаче не съдя другите. Опитвам се да бъда толерантен. <br /> <strong><br /> Едно интервю на Светлана ТЕРЗИЕВА - СЕСИЛ<br /> </strong><br /> <br /> <br />