Маша Илиева - от Плейбой до Спящата красавица СНИМКИ 18+
Примабалерината чества 40 години на сцена със спектакъл
Но сега ще направи революционна промяна и ще достигне най-впечатляващия връх в кариерата си. В суперпродукцията ще участват над 100 души заедно с оркестъра.
Илиева има дълга история, свързана със „Спящата красавица". През 1983 г. големият балетен артист и хореограф Морис Лиепа пренася версията на Болшой театър, поставяйки го на сцената на Софийската народна опера.
В този момент Илиева съвсем отскоро е част от балетната трупа на театъра. Поверени са й всички малки сола. Вече като примабалерина тя влиза в ролята на принцеса Аврора и Фея Люляк. През 2005 г. следва още една версия на балетния шедьовър - тази на Мариинския театър.
Тук Маша изпълнява ролята на Фея Люляк. Преди да постигне триумфа си обаче, минава през чистилището.
Шумът около еротичните кадри става повод мнозина за първи път да научат за съществуването на балерината Мария Илиева, както всъщност се нарича Маша. Дълго време се терзае, но накрая приема провокацията. Убеждава се, че така ще накара повече хора да научат за балета, който не е просто вариете в нощен бар. Решението обаче предизвиква съвсем друга вълна. Ръководството на Софийската опера просто я уволнява заради уронване престижа на институцията.
Почти всеки ден след снимките примата дава интервюта, за да обяснява ситуацията. Всички научават коя е тя и какво представлява балетното изкуство, но тя губи всичко - работата и достойнството си. Всеки от мотивите й да приеме това предизвикателство се разбива в стени от предразсъдъци в консервативна България.
„Снимките ми в „Плейбой“ бяха вик, който да накара хората да забележат, че съществува национален балет. За съжаление нищо не успях да направя.... Мисля си, че имаше и завист, че попаднах в медийното пространство. За съжаление станах по-известна не с това, което съм направила на сцената, а със снимките в „Плейбой".
Такъв е животът. Снимах се разголена, не гола, но не разголвам душата си“, коментира по онова време примата, чийто живот прилича на древногръцка драма. Спира да танцува, но пък пише книги.
Спасява я и работата в детската школа. Благодарна е, че не й е оставало достатъчно свободно време, за да изпадне в депресия. Достатъчно откровена е, за да признае, че амбицията е тази, която я е държала в топформа.
„Ще е проява на скромност, ако кажа, че нещата са ставали от само себе си. Аз не вярвам в щастливите съвпадения. Всички успехи съм платила с много труд, умора и немалко сълзи, защото съм доста чувствителна“, признава примата.
Една от най-големите житейски загуби за Маша е нероденото й дете. Научава, че е бременна, но решава, че може поне още известно време да танцува. Уви, това се оказва невъзможно и балерината губи шанса да стане майка. Въпреки всички отличия и признанието този печален факт й тежи най-много. Така драматичните роли, които играе на сцената, сякаш орисват и живота й.
Маша шлифова таланта си в Санкт Петербург, но там открива и любовта, която години по-късно ще я нарани най-много. По онова време Маша е само на 11 години, а Ясен Вълчанов - вече батко, който директно заявява: „Ти ще ми станеш жена."
По-късно наистина се женят. Когато Маша се връща в България, веднага започва работа в балета на Националната опера. Ясен вече е там и гради блестяща кариера. Иска да й помага и дори предлага да си партнират на сцената. Смята грациозната красавица за наистина великолепна балерина.
Така и не успяват да танцуват заедно, защото той заминава на турне в Германия. Но след този гастрол започва нова епоха - тяхната връзка. Не след дълго се женят. Бързо се оказва, че два остри камъка в един дом няма как да мелят брашно. Масло в огъня на разлъката налива и негативното отношение на неговите родители.
Така бракът им се разпада след четири години. Ала драмата тепърва предстои. Вълчанов става директор на Национална опера и балет и спира изявите на бившата съпруга за цели три години.
Тя е принудена да си търси работа като преподавател, за да се издържа. Маша преживява изключително тежко проваления си брак и последвалото отмъщение. От стреса напълнява - непростимо за нейните стандарти, и както сама споделя, едва опазва психиката си.
А най-тежко приема предателството на любимия, който е сред инициаторите на подписката срещу снимките й в „Плейбой“. Днес Маша Илиева е пример и идол за по-младите си ученици като ненадминат професионалист и бунтар.
Преподава на Пиърс Броснан
Родната балерина преподава на холивудския ас Пиърс Броснан. Епохалната им среща се случва през 2014 г.. По онова време той снима в София екшъна „Сървайвър” заедно с Мила Йовович и Дилън Макдърмът.
Медиите няма как да пропуснат, че Броснан е изпратил пищен букет рози на Маша Илиева и трупата на Софийската опера и балет. Причината за ухажването е жестът, който примата прави за него. Подготвя го за ролята на Краля Слънце - Луи ХIV, като го учи да се движи и танцува като човек от онази епоха.
Последвайте ни